חדשות בארץ

שרון איזנקוט על הטרגדיה המשפחתית: "מאור אמר לי 'אני גולני, אהיה רמטכ"ל'"

רגע אחרי שגל איזנקוט הי"ד, בנו של השר גדי איזנקוט, נפל בקרב בעזה – שרון, אחותו של גדי, קיבלה את ההודעה על נפילת בנה: "הקצין שדפק בדלת אמר לקצין השני 'אתה יודע מי זאת? זאת אחותו של איזנקוט'. הקצין השני נתן לעצמו מכה ואמר לו 'לא יכול להיות'"

השר גדי איזנקוט (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)השר גדי איזנקוט (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

שרון איזנקוט, אחותו של השר גדי איזנקוט, לא הגיעה ללוויה של אחיינה גל הי"ד. היא הייתה אמורה לנחם את אחיה גדי לאחר הלוויה, אבל אז קיבלה הודעה שגם בנה, מאור כהן איזנקוט הי"ד, נפל בקרב. בריאיון בחדשות 12 היא סיפרה על הטרגדיה המשפחתית.

"ביום הארור שמעתי דפיקות בדלת, ידעתי מה אני שומעת ולמי אני פותחת", שחזרה איזנקוט. "ראיתי אותם וסגרתי את הדלת. הם התנגדו לי ופתחו. הסתכלו עליי שלושה קצינים. אני צעקתי, השתוללתי ואמרתי 'בבקשה תגידו לי שמאור פצוע'. אחד מהם הסתכל עליי, הנהן בראש. השתגעתי, ביקשתי שילכו. הבית נהיה תוהו ובוהו".

"באילת כולם מכירים את כולם. הקצין שבא הכיר אותנו, כשהוא הבין שהגיע למשפחת כהן איזנקוט אמר לקצין השני 'אתה יודע מי זאת? זאת אחותו של איזנקוט'. הקצין השני נתן לעצמו מכה ואמר לו 'לא יכול להיות'. הוא החליט להתקשר לגדי לבשר לו. גם הם התקשו להאמין שזה קרה באותה משפחה.

"ללוויה לא הצלחנו להגיע כי שמענו על זה רק בחמישי בצהריים, אבל היינו מתוכננים לנסוע ביום ראשון. ביום ראשון כבר קברנו את מאור. דיברתי עם גדי, ואמרתי לו שלא יכולה להיות כזו טרגדיה כפולה. שניהם קרואים על שם אבא שלי, זה לא נתפס".

"מאור היה ילד שקט וביישן", סיפרה שרון על הבן אותו גידלה לבד עם שניים נוספים. "הכי חשוב היה לו כבוד, כבוד אחד לשני. הוא מאוד רצה להיות לוחם, זו לא הייתה שאלה. פתאום ביום בהיר אמר לי 'אימא אני גולני, כמו גדי אני אהיה רמטכ"ל'".

גדי איזנקוט ספד לבנו במהלך הלוויה, רגע לפני ששמע על הטרגדיה הכפולה: '"נולדת לפני 25 שנים בעת ששירתי כמח"ט גולני. אימא עדכנה אותי שהיא בדרך לבית חולים, מיהרתי מרמת הגולן והגעתי באיחור. לפני כמה חודשים בטיול משפחתי הזכרתי את זה. בפורטוגל אמרת לי באחת משיחות הנפש, שהייתי חסר לך מאוד הרבה מאוד שנים. עניתי לך שאני בטוח שאימא הייתה בשבילך כל הזמן, והייתי גאה מאוד ושמח לראות את הקשר המיוחד שלך עם אימא והאחים.

"בשיחה על המלחמה בעזה אמרת שאתה והחברים לפלוגה מרגישים שזו מלחמה צודקת, שחייבים להחזיר את כל החטופים ולהביס את חמאס אחרי האירוע הברברי והאכזרי שביצעו. אמרת לי את זה גם בין לבין, כשאמרת שהכול בסדר ושאלת אם יש מסר לפלוגה, אמרתי שאת המסרים לפלוגה תקבלו דרך שדרת הפיקוד. שאני מבקש שתשמרו על עצמכם. אני בטוח שנמשיך במערכה ובמאמץ לחזק את המדינה שכה אהבת. מדינה שתהיה חזקה וצודקת. כמו שתמיד נהגת לבקר את מה שלא מצא חן בעיניך שקרה פה".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:גדי איזנקוטחללי צה"לצה"לחרבות ברזלשרון איזנקוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה