חדשות בארץ

מחבל חוסל ביו"ש, שרים מתנגדים להכנסת פועלים לישראל

כוחות צה"ל ומג"ב עצרו חוליות טרור שפעלו מתוך אוניברסיטת שכם וחיסלו מחבל שניסה לפגוע בהם בדורא. שר הביטחון הציע לאפשר כניסת פלסטינים לעבודה בישראל, חלק מהשרים מתנגדים

זירת הפיגוע ברעננה (צילום: Gili Yaari /Flash90)זירת הפיגוע ברעננה (צילום: Gili Yaari /Flash90)
אא

צה"ל פעל היום (שני) ברחבי יו"ש למעצר מבוקשים וסיכול חוליות טרור. כוח משולב של צה"ל, שב"כ ומג"ב פעל באוניברסיטת אל נג'אח שבשכם ועצר תשעה מבוקשים המשויכים לתא הסטודנטים של חמאס. בנוסף, 17 מבוקשים נעצרו בזירות נוספות. בכפר דורא שליד חברון חוסל מחבל שניסה לפגוע בחיילי צה"ל. על פי דיווח פלסטיני, 10 חמושים נפצעו מירי החיילים.

את הפעילות בשכם ביצעו לוחמי דובדבן במילואים וכוח של מג"ב שנכנסו לאוניברסיטה ועצרו תשעה מבוקשים, פעילי תא הסטודנטים של חמאס שהסתתרו במקום. המדובר בחוליות טרור המורכבות מסטודנטים בתאי החמאס, "הכתלה איסלאמיה", שפועלים באוניברסיטאות שונות ביו"ש.

בעיר קלקיליה הכוחות הרסו יחד עם כוחות הנדסה של צה"ל, בשיתוף עם אנשי המנהל האזרחי, שני בתים לא חוקיים של פעילי חמאס: באסם דאוד, בכיר בארגון הטרור ושל סאלח דאוד, שביצע שני פיגועי ירי בשנת 2015.

הלוחמים עצרו עוד חמישה מבוקשים בכפר אזבבדה שבחטיבת מנשה ואיתרו מאות אלפי שקלים, שיועדו לפעילות טרור. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

לא לכניסת פועלים פלסטינים

בעקבות הפיגועים האחרונים ברחבי הארץ, ולאור הפיגוע הקשה היום ברעננה, חלק מהשרים הודיעו כי הם מתנגדים להצעת שר הביטחון יואב גלנט לאפשר כניסת פלסטינים לעבודה בישראל.

בהערכת מצב שקיים גלנט באוגדת יו"ש הוא אמר כי יש צורך לחזק את הרשות הפלסטינית מאחר ולדבריו, "רשות פלשתינית חזקה היא אינטרס ביטחוני-ישראלי, לא פחות מזה. חובתנו כמערכת לנקז לחצים, ניקוז הלחצים זה לקבל את המלצות צה"ל, בלי קשר לתפיסת עולם. החמאס מנסה לקשור בין עזה ליו"ש ולהצית את השטח. עלינו למנוע זאת בכל דרך. יש להסדיר את נושא הפועלים והכספים. זה עלול לפגוע בהשגת מטרות המלחמה".

דברי גלנט לא עברו בשקט במערכת הפוליטית. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה לדברי שר הביטחון: "כשהזהרתי מהכנסת פועלים מעזה לישראל לפני ה-7.10, גלנט השיב לי בדיוק את אותם דברים שאמר היום: 'שכניסת הפועלים היא אינטרס של מדינת ישראל'. את הסוף המר, לצערנו - כולנו כבר מכירים. הגיע הזמן ששר הביטחון יתפכח מהאשליה שכניסת פועלים שטופי שנאה ליהודים לישראל, ושרשות תומכת טרור חזקה - הם אינטרס ישראלי. שר הביטחון צריך לעסוק בהכרעת אויבי ישראל - ולא בחיזוקם".

השר אופיר אקוניס הוסיף כי "הפיגוע ברעננה הוא הוכחה נוספת שאסור בתכלית האיסור להכניס פועלים מיו"ש בעת הזאת".

השר מיקי זוהר הגיב לדברי גלנט ואמר: "הכנסת פועלים מיהודה ושומרון מסוכנת לביטחון ישראל. אחרי של כל מה שעברנו בשבעה באוקטובר עם הכנסת הפועלים מעזה, וברקע הנתונים המוכיחים כי רוב עצום מהפלסטינים ביו"ש תומכים בטבח שביצעו החמאס, חייבים למנוע את זה. צריך למצוא מיידית פיתרון למצוקת הפועלים שאינו מסכן את ביטחון אזרחי ישראל באמצעות הכנסת פועלים זרים בהקדם".

שר הכלכלה ניר ברקת תקף גם הוא את שר הביטחון ואמר: "השר גלנט חי בקונספציה השגויה של ה-6 באוקטובר. עצוב לראות שגלנט עדיין חושב שחלוקת כסף לפלסטינים תקנה לנו שקט מהטרור. כאילו שלא קרה כאן כלום בשבת השחורה. לא מתפקיד ממשלת ישראל להיות סדרנית העבודה של הפועלים הפלסטינים. הכלכלה הישראלית צריכה ידיים עובדות של פועלים ממדינות שלום ולא של פועלים פלסטינים שיסכנו את ביטחון הציבור הישראלי. מה שהיה הוא לא מה שיהיה".

תגיות:פיגוערעננהעובדים פלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה