חם ברשת

"הערכים של טורקיה - להחזיק תינוק בן 3 במנהרה": מיטב הציוצים נגד המדינה של ארדואן

אחרי פרשת מעצרו של הכדורגלן הישראלי, בישראל לא שתקו וברשתות החברתיות החליטו לקרוא לחרם על המדינה: "טורקיה תמכה בחמאס וישראל העלימה עין וחיפשה פעם-אחר-פעם הזדמנויות לפיוס שקרי. כל עוד ארדואן שולט שם, זו מדינה מצורעת"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מעצרו של שחקן הכדורגל שגיב יחזקאל בטורקיה עלה ביומיים האחרונים לכותרות. טורקיה החליטה לעצור אותו בעקבות מחווה שערך לחטופים, אך אמש (שני) הוא שב לישראל. ברשת לא נותרו אדישים למעשיו, וביקשו בכל לשון לנתק קשרים המדינה העוינת וכן להפסיק את המירוץ של הישראלים אחר נופש ביעד הזה.

שר הביטחון, יואב גלנט, כתב: "כאשר רעדה האדמה בטורקיה לפני פחות משנה, הייתה ישראל המדינה הראשונה להתייצב ולהושיט סיוע שהציל את חייהם של רבים מאזרחי טורקיה. מעצרו השערורייתי של הכדורגלן שגיב יחזקאל הוא ביטוי לצביעות ולכפיות טובה. במעשיהטורקיה משמשת כזרוע הביצועית של החמאס".

כתב עיתון "הארץ", אמיר תיבון, כתב: "לא דרכתי בטורקיה מאז שבן-דודי יוני שור ז"ל נרצח שם בפיגוע ב-2016. טורקיה הפכה בשנותיו של ארדואן לדיקטטורה כושלת, מושחתת ולא בטוחה למבקרים, בכלל זה ישראלים ויהודים. טורקיה תמכה בחמאס, וישראל העלימה עין וחיפשה פעם אחר פעם הזדמנויות לפיוס שקרי. כל עוד ארדואן שולט שם, זו מדינה מצורעת".

יאיר אלטמן, הכתב המשפטי של ערוץ 14, צייץ גם הוא: "שגיב יחזקאל נחטף על ידי הרשויות בטורקיה. ואני שוב חוזר ומבקש, מתחנן, אל תגיעו למדינה האנטישמית הזו. לא לטיול, לא לעסקים, לא למשחק וגם לא רק לעצירה בשביל מעבר למדינה אחרת. בדיוק כמו שלא הייתם חושבים 'לעבור' רק באיראן. טורקיה היא מדינה אנטישמית, תומכת בחמאס ובטרור והשלטון שם מזמן אינו דמוקרטי. לא תקבלו שם משפט צדק ואין זו הפעם הראשונה שהרשויות מתעללות באזרחים ישראלים תמימים ככלי ניגוח".

הגולש איציק שאשו הוסיף: "אה, הם השעו את שגיב יחזקאל כי זה נוגד את הערכים הלאומיים של טורקיה? שהם מה, להחזיק תינוק בן שנה למשך 3 חודשים בתוך מנהרה?".

גיא בן בצלאל: מעניין מתי נבין שצריך לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם טורקיה כל עוד ארדואן בשלטון וגם מתי אנחנו, כעם, נבין שלא קונים סבון שמיוצר בטורקיה, לא מייבאים בדים מטורקיה ולא טסים לנופש בטורקיה? כן – חרם. לא צריך לעזור לכלכלה המקרטעת שלהם. שיקרטעו עד שיחליפו את השלטון".

תגיות:טורקיהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה