חדשות בארץ

גלעד שליט למשפחות חטופים: "כך שרדתי 5 שנים בשבי"

שליט, ששהה בשבי בעזה במשך 5 שנים, נפגש עם המשפחות וביקש לחזק אותן. הוא סיפר כיצד שרד, וניסה להפיח בהן תקווה

גלעד שליט (צילום: פלאש 90)גלעד שליט (צילום: פלאש 90)
אא

משפחות החטופים נפגשו עם בכירים בממשלה בשבועות האחרונים, בניסיון לקדם את שחרור יקיריהן. הן נפגשו גם עם בכירים בצבא, שמעט כיצד הם צריכים להיערך להמשך ומה הצעדים הבאים שיקרו במלחמה.

אתמול התברר כי הם קיבלו חיזוק גדול אף יותר ותמיכה מאחד החטופים לשעבר - המשוחרר גלעד שליט. ב"מהדורה המרכזית" פורסם כי שליט, שהשתחרר מהשבי של חמאס לפני 12 שנה, תמך במאבק המשפחות והגיע לשיחה איתן.

לפי הפרסום, עוד בימי המלחמה הראשונים, ימים ספורים לאחר החטיפה, שליט פנה למשפחות החטופים והציע את עזרתו. באותו שלב ההצעה לא הגיעה לכדי מפגש, אולי משום שבני המשפחות חששו מכך שתעלה במפגש האפשרות שיקיריהם לא ישובו. עם זאת, בימים האחרונים הפגישה התקיימה ושליט שוחח עם כמה מהן.

בפגישה סיפר שליט למשפחות מה שעבר עליו ב-5 השנים בהן הוחזק בשבי של ארגון הטרור חמאס. הוא סיפר על התקופה ההיא, פירט על האופן בו התמודד עם התנאים ועל דרכי ההתמודדות וההישרדות שסיגל לעצמו במהלך התקופה. בנוסף, שליט הפיח בבני המשפחות תקווה בנוגע ליכולת החטופים להשתקם ולבנות חיים טובים לאחר השחרור.

מאז ששליט חזר מהשבי בשנת 2011, הוא הספיק ללמוד באוניברסיטה, להתחתן, והיום הוא חי חיים רגילים לגמרי. בפגישה הסביר שליט למשפחות שהיה לו חשוב להיפגש איתם ולחזק אותם, וכן לתמוך ולסייע במאבק למען השבת החטופים.

אף על פי ששוחרר לפני הרבה מאוד שנים, הזכרונות מהשבי עדיין מהדהדים בשליט. בפברואר האחרון ציין ארגון הטרור חמאס 12 שנה לחטיפת החייל, והציג תמונות חדשות מהשבי שנמשך 5 שנים עד לרגע שחרורו המיוחל. שליט, כזכור, נחטף על ידי ארגון החמאס, ושוחרר בשנת 2011 תמורת שחרורם של 1,027 אסירים מחבלים.

חמאס חגג את תכנון החטיפה של שליט, ופרסם לראשונה תמונות חדשות שבהן הוא נראה שותה קפה ליד אנשי "יחידת הצללים" של חמאס. "גדודי עז א-דין אל קסאם הבינו שהם צריכים לחטוף חייל כדי לשחרר אסירים ואסירות מכלא הכיבוש. הם חיפשו ובסוף מצאו מקום, עקבו אחריו, חטפו את גלעד שליט", אמרו בחמאס עם פרסום התמונות.

תגיות:גלעד שליטחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה