מעניין

סערת שגיב יחזקאל: הפובליציסט בן שפירו נגד טורקיה

השחקן שגיב יחזקאל, שנזרק מהקבוצה הטורקית שבה שיחק לאחר שהואשם בהסתה לשנאה, חזר ארצה. זה מה שפרסם הפובליציסט האמריקני בן שפירו בתגובה לסערה

אא

אחרי שגרם ללא מעט 'כותרות' בעולם, השחקן שגיב יחזקאל - שנזרק  מהקבוצה הטורקית שבה שיחק לאחר שהואשם בהסתה לשנאה - חזר ארצה.

כזכור, הסערה החלה כאשר יחזקאל הביע הזדהות עם החטופים הישראליים שמוחזקים בשבי מחבלי החמאס וכתב על התחבושת שעטפה את פרק ידו: '100 ימים, 07/10', לצד ציור של מגן דוד. הוא נעצר על ידי הרשויות הטורקיות והובא בפני שופט. בית המשפט הטורקי הורה לשחררו ממעצר, והוא גורש לאחר מכן מהמדינה.

על רקע הסערה, פרסם הפובליציסט היהודי-אמריקני בן שפירו את הפוסט הבא: "בפברואר אשתקד חוותה טורקיה רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר. 50,000 טורקים נספו ומעל 300,000 בתים קרסו. 658,000 אזרחים הפכו לחסרי עבודה, והנזק הכלכלי נאמד ב-34 מיליארד דולר.

"הטורקים חיפשו סיוע בכל מקום שרק יכלו.

"וישראל הייתה שם.

"מבין המשלחות שטסו לטורקיה, זו הישראלית הייתה הרחבה ביותר. כותרות העיתונים הישראלים התגאו ב'משלחת הסיוע האזרחית הגדולה ביותר בהיסטוריה'. מדינת ישראל שלחה מאות רופאים, צוותי חילוץ ואמצעים הומניטריים (תרופות, אוכל וכו'). המשלחת כללה גם כוחות סיוע צה"ליים, והנשיא הרצוג התקשר בעצמו לארדואן כדי להביע את צערו ואת תמיכתה הרשמית של מדינת היהודים.

"בשביעי לאוקטובר עברה מדינת היהודים תופת בדמות מתקפה רצחנית נאצית של החמאס ותומכיהם העזתיים: קיבוצים נשרפו, מעל מאתיים חפים מפשע נחטפו לתוך הרצועה. הטבח הגדול ביותר שעבר על העם היהודי מאז השואה. כשהעם היושב בציון התקומם נגד הרוצחים, נזכרו מדינות העולם להביע את הסתייגותם מ'המתקפה הנפשעת של ישראל והג'נוסייד שהיא מבצעת בפלסטינים חסרי האונים'.

"אתמול כבש שגיב יחזקאל, שחקנה הישראל של אנטליהספור הטורקית, שער במשחק ליגה מקומי. כדי לבטא את תמיכה במשפחות החטופים, הרים יחזקאל את ידו החבושה ועליה הכיתוב '100 ימים'. הטורקים, כאות תודה וסגירת מעגל מרגשת מול הישראלים, מיהרו לעצור אותו לחקירה בגין 'הסתה ותמיכה ברצח העם בעזה'.

את הפאנץ'/מסר/לקח שכל אחד יפיק לעצמו", סיכם שפירו. 

תגיות:טורקיהבן שפירושגיב יחזקאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה