חדשות בארץ

מרתיח: מתנדבי זק"א מטפלים בתאונות, כביש 6 דורש שישלמו אגרה

מתנדבי זק"א מטפלים בתאונות בכביש המהיר ומסייעים לפנות את הנתיבים, אלא שכביש 6 לא פוטר אותם מתשלום. מנכ"ל זק"א בתגובה: "זה אבסורד"

(צילום: Jorge Novominsky/Flash90)(צילום: Jorge Novominsky/Flash90)
אא

מתנדבי זק"א מצילים מדי יום חיים. הם מתנדבים כדי לטפל בתאונות דרכים בכביש 6, מסייעים לאנשים במצוקה, מזהים גופות הרוגים ועושים עבודת קודש. אבל כל זה לא פוטר אותם מתשלום. חברת "דרך ארץ", מסתבר, גובה מהם מדי חודש הרבה מאוד כסף עבור ה"שירות" שהיא מעניקה להם – נסיעה בכביש 6.

כידוע, בין "דרך ארץ" ושאר הזכיינים בכבישי ישראל לבין המדינה קיים הסכם: המשתמשים בכביש משלמים אגרה על הנסיעות בכבישים. כוחות ההצלה מקבלים פטור מתשלום "אגרת העומס" הצפויה בתל אביב, אבל בכביש 6 אין הסדר כזה וגם מצילי חיים נאלצים לשלם.

מנכ"ל זק"א, צבי חסיד, אמר אתמול בוועדת הכלכלה של כנסת, שבה דנו המשתתפים על פטור מתשלום בכבישי אגרה למשרתי מילואים, כי "זהו דיון חשוב, יש לי בן שנמצא במילואים כבר 100 ימים – אז יש לי נגיעה לעניין. זה אבסורד שמתנדב יוצא כדי לפנות את הכביש ולאפשר למשתמשים לנסוע שם – צריך לפנות את האגרה. זאת הזדמנות להסדיר את כל הנושא הזה. אגב, מתנדבי זק"א לא קיבלו שום מענקים במלחמה".

כעת, לא ברור האם המדינה תתערב ותנסה לפתור את הסאגה ולפטור את המתנדבים שעושים עבודת קודש מתשלומי אגרה מיותרים. רבים העבירו ביקורת על ההחלטה של "דרך ארץ", שמצד אחד גובה דמי שימוש על כניסה לכביש, אבל מצד שני נוהגת בחוסר רגישות כלפי הארגון שהוכיח עוד לפני המלחמה כמה הוא חשוב.

תגיות:זק"אכביש 6

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה