חדשות בארץ

מטריד: פיקוח לקוי על חומרי הנפץ המועברים למחצבות פלסטיניות

נציגי מערכת הביטחון הודו בכך במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון. ח"כ צבי סוכות, שיזם את הדיון: "הרשויות רואות בבעלי המחצבות שותפים כלכליים שיש לקדם, ומתעלמות לחלוטין מכל סכנה שעלולה להיווצר מהם"

מחצבה פלסטינית ביו"ש (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)מחצבה פלסטינית ביו"ש (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
אא

נציגי הצבא והמנהל האזרחי הודו היום (שלישי), בדיון בוועדת המשנה לחוץ וביטחון, כי אין פיקוח ראוי על חומרי הנפץ המועברים לשטח הרשות הפלסטינית, לשימוש במחצבות.

בדיון השתתפו נציגי משרד הביטחון, המנהל האזרחי, וחברי הכנסת: משה סולומון (הציונות הדתית), עמית הלוי (הליכוד), ולימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), סמנכ"ל מועצת יש"ע מתניה שפירא וכן גורמים ביטחוניים.

יו"ר הוועדה שאל את נציג פיקוד מרכז, עופר הינדי, האם ישנו פיקוח על העברת חומרי הנפץ. מתגובתו של הינדי הובן, שאין פיקוח אמיתי על העברת חומרי הנפץ למחצבות ביהודה ושומרון. בין היתר, אין פיקוח על כך שצריכים 6 מאבטחים בהעברת החומרים, על כך שלא נשאר חומר נפץ, וכן לא מתבצעות בדיקות פתע על העברת החומרים.

מאיר דיוטש, מנכ"ל תנועת רגבים, אמר בדיון: "הקונספציה במערכת הביטחון ביחס ליהודה ושומרון חייבת להיפסק. הגמגום וחוסר התשובות לשאלות הקשות של הוועדה מסוכנים. הם מוכיחים מעבר לכל ספק שהקונספציה, לפיה פעילות המחצבות הפלסטיניות הן אינטרס של מדינת ישראל, עודנה חיה וקיימת".

"קונספציה זו היא הסיבה לשרשרת ארוכה של מחדלים ופעולות הפוגעות אנושות בסביבה. כמי שנמצאים ומכירים את המציאות בשטח, נדרש כאן פיקוח ובקרה ראויים. ההקלות והגמשת הנהלים מתרחשים בניגוד מוחלט לחוק".

סוכו ציין כי "הרשויות רואות בבעלי המחצבות שותפים כלכליים שיש לקדם, ומתעלמות לחלוטין מכל סכנה שעלולה להיווצר מהם, התשובות שקיבלנו היום היו מדאיגות ובלתי מספקות".

לדבריו "מטרת הדיון היא לשנות, כדי שנוכל לדעת שעשינו את כל מה שאפשר בשביל להגן על תושבי מדינת ישראל, ואני מבקש מכל הנוכחים בדיון לפעול כשהמטרה הזו עומדת מול עיניהם".

תגיות:מחצבותועדת החוץ והביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה