חדשות בארץ

התרופות עבור החטופים הגיעו לידי המצרים, בישראל דורשים הוכחה שהן יגיעו ליעדן

ישראל העבירה תרופות מצילות חיים עבור 40 חטופים, בהתאם לרשימה שהכין מטה משפחות החטופים. הקטארים התחייבו בשם חמאס שהתרופות ימסרו

מעבר רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מעבר רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

משלוח התרופות לחטופים בעזה הגיע היום (רביעי) לנמל התעופה באל עריש במצרים. התרופות יעברו בהמשך היום ממצרים לידי נציג ממשלת קטאר, שייכנס לרצועה דרך מעבר רפיח ושם ימסור אותן לחמאס. הקטארים התחייבו כי התרופות יגיעו ליעדן, אך בישראל דורשים הוכחה לכך שהחטופים בחיים ומקבלים אותן.

התרופות, שהוכנו על פי הרשימה שהכין מטה משפחות החטופים, מוגדרות כמצילות חיים ויועדו לכ-40 חטופים, שעל פי אותה רשימה זקוקים להן. הכנסת התרופות סוכמה בתום משא ומתן בין ישראל לקטאר, בתיווך ממשלת צרפת ובשיתוף המצרים. חמאס הודיע כי הוא מוכן לקבל את התרופות ולספק אותן לחטופים, אך התנה את קבלת התרופות בהכנסת ציוד רפואי נוסף לרצועה. אי לכך, הקטארים קיבלו את התרופות מישראל וצירפו אותן לציוד נוסף שיצא בשני מטוסים מקטאר לאל עריש.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "בהנחיית ראש הממשלה ובהמשך לסיכום של ראש המוסד דדי ברנע עם קטאר, בנושא אספקת התרופות לחטופים הישראלים - שני מטוסי חיל האוויר הקטארי יגיעו למצרים ובהם התרופות שנרכשו בצרפת, על פי רשימה שגובשה בישראל, בהתאם לצרכים הרפואיים של החטופים. עם הגעת המטוסים למצרים יועברו התרופות על ידי נציגי קטאר אל תוך רצועת עזה אל יעדן הסופי. ראש הממשלה נתניהו ביקש להעביר את הערכתו לכל אלה שסייעו במהלך. ישראל עומדות על כך שכל התרופות יגיעו ליעדן".

בעזה נותרו 136 חטופים, אולם על פי המידע שבידי ישראל לפחות 22 מהם אינם בחיים. בגלי צה"ל דווח היום כי נמשכים המאמצים לגבש עסקה לשחרור חטופים. על פי הדיווח, "גורמים אמריקניים מעידים על התקדמות משמעותית בדרך לעסקת חטופים. המשפחות מספרות כי למדו על כך בשתי פגישות שהתקיימו בארה"ב עם גורמים המעורבים במשא ומתן. באותן פגישות נטען כי מתגבשת עסקה שישראל ככל הנראה תוכל להסכים לה, אך לא נמסר לוח זמנים".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתרופות לחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה