חדשות בארץ

התקציב הביטחוני הנוסף אושר, חיל האוויר יוצא לרכש חסר תקדים

הממשלה אישרה השבוע תוספת של 54 מיליארדי שקלים לטובת צרכי הביטחון. על פי תוכנית של חיל האוויר, ישראל תרכוש טייסות חדשות של מטוסי קרב ומסוקי קרב מתקדמים מארה"ב

מטוס קרב אף 35 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מטוס קרב אף 35 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

חיל האוויר מתחמש. לאחר אישור תקציב המדינה לשנת 2024 והגדלת תקציב הביטחון, החיל הצה"לי עובד על תוכנית חדשה שמטרתה הצטיידות במטוסים ובמסוקים מתקדמים, וכן במלאי חימוש אווירי. כך דווח היום (רביעי) בעיתון "ישראל היום".

על פי התוכנית המוצעת, ישראל תרכוש בסדרת עסקאות בשווי מוערך של עשרות מיליארדי דולרים, עוד ארבע טייסות של מטוסי קרב מתקדמים ושתי טייסות של מסוקי קרב. נבחנת גם אפשרות להצטייד במטוסי תדלוק נוספים.

שתיים מהטייסות החדשות יהיו של מטוסי F-35 ("אדיר"), שעתידות להצטרף לשתי טייסות "אדיר" שחיל האוויר כבר רכש. שתי טייסות נוספות שיירכשו יהיו של מטוסי F-15 חדישים (F-15IA), שייוצרו במיוחד עבור חיל האוויר הישראלי. ההצטיידות בטייסות נוספות, שכל אחת מהן מונה 25 מטוסים, היא תוצאה ישירה של המלחמה.

על פי הדיווח, בחיל האוויר החליטו על רכש מקביל של שני סוגי המטוסים, בשל היכולות השונות שלהם מבחינת טווחים, משקל נשיאה ותכונות חמקנות.

תוכנית הרכש תובא בקרוב לאישור סופי בוועדת השרים להצטיידות. לאחר מכן יידרש אישור אמריקני ויסוכמו הפרטים מול היצרניות, חברות לוקהיד מרטין ובואינג. אם העיסקה תאושר, המטוסים צפוים להגיע לארץ בתוך כחמש שנים, לכל הפחות.

תגיות:חיל האווירמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה