חדשות בארץ

ח"כ עופר כסיף יועמד לדין בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות

היועצת המשפטית לממשלה החליטה להגיש כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף, שתועד במאי 2022 כשהוא מתעמת עם שוטר ומכה בראשו

כסיף (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)כסיף (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה היום (רביעי) לח"כ עופר כסיף על החלטתה לאמץ את המלצת פרקליט המדינה עמית איסמן ולהגיש נגדו כתב אישום בגין עבירה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

כזכור, כסיף תועד במאי 2022 כשהוא מכה בראשו של שוטר במהלך הפגנה בדרום הר חברון. הגשת כתב האישום באה לאחר שהטענות שהעלה בשימוע נדחו. בהתאם לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת, על מנת שיתאפשר לכסיף להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.

על פי פרטי כתב האישום, כסיף הגיע ברכבו לאזור מסאפר יטא שבדרום הר חברון על מנת להשתתף בהפגנת מחאה פלסטינית. האזור הוגדר על ידי כוחות הביטחון כשטח צבאי סגור, ובפני כסיף ושאר המפגינים הוצג הצו הרלוונטי. קצין מג"ב שהיה במקום הודיע לכסיף כי לא יוכל לעבור. בין השניים התפתח ויכוח, במהלכו גידף כסיף את הקצין ושוטר נוסף.

כעבור מספר דקות, נכנס כסיף לרכבו והחל להתקדם בנסיעה איטית. על פי כתב האישום, כסיף הבחין בשוטר שחסם את הכניסה לשטח, הרכב פגע ברגלו של השוטר ונעצר. בין השניים התפתח עימות, במהלכו "השוטר אמר לנאשם שזו הפעם האחרונה שהוא נצמד אליו ונופף באצבעו כלפי הנאשם, עד שהאצבע נגעה קלות בפני הנאשם. בתגובה, הרים הנאשם את ידו הימנית וחבט באמצעותה בחזקה בראשו, כאשר כף ידו פתוחה, בצד השמאלי של ראש השוטר".

בתגובה להגשת כתב האישום מסר עורך הדין דניאל חקלאי, המייצג את כסיף: "אנו סבורים שההחלטה שגויה, אך יש לכבד כל החלטה של היועצת המשפטית לממשלה. נלמד את הדברים לעומק ונתמודד עימם כמובן בבית משפט השלום בירושלים".

תגיות:כתב אישוםעופר כסיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה