חדשות בארץ

דובר צה"ל: "לא ניתן לקבוע כיצד נהרגו שני חיילים חטופים בעזה"

חודש לאחר שגופותיהם של החיילים סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר חולצו מעזה, צה"ל השלים את הבדיקות הפתולוגיות. המשפחות עודכנו שהחיילים יתכן ומתו כתוצאה מחניקה או הרעלה אך לא מתקיפת צה"ל

הלווייתו של רון שרמן הי"ד (צילום: Flash90)הלווייתו של רון שרמן הי"ד (צילום: Flash90)
אא

דובר צה"ל התיר היום (רביעי) לפרסום שנציגי צה"ל הגיעו אמש למשפחותיהם של החיילים החטופים, סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר הי"ד, ועדכנו אותם בממצאים אודות נסיבות מותם בשבי חמאס. נציגי צה"ל הציגו למשפחות את עיקרי הדו"ח הפתולוגי וממצאים מחילוץ הגופות.

גופותיהם של החללים חולצו מתוך מנהרת חמאס, בפעילות כוחות צה"ל בג'באליה ב-14 בדצמבר, יחד עם גופתו של אליה טולדנו הי"ד. בנוסף, יומיים קודם לכן חולצו מאותו מרחב גופותיהם של עדן זכריה ורס"ב זיו דדו הי"ד, שנרצחו על ידי חמאס בשבעה באוקטובר.

בסמוך למקום בו נמצאו הגופות, הותקפה המנהרה בה חוסל מפקד החטיבה הצפונית של עזה, אחמד ע'רנדור. מהתחקיר עולה כי במהלך התקיפה צה"ל לא ידע על המצאות חטופים במרחב. כמו כן, הכוחות מצאו את גופותיהם בסריקות במנהרה וללא מודיעין מקדים על הימצאותם שם.

מהדו"ח הפתולוגי עולה כי לא ניתן לקבוע את סיבת המוות, שכן לא נמצאו על גופם סימני חבלה או ירי, כך שלא נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה של התקיפה. בעקבות מצבן של הגופות, לא ניתן לקבוע את סיבת המוות. בשלב זה לא ניתן לשלול או לאושש שנהרגו כתוצאה מחנק, חניקה או הרעלה או פעולה אחרת של חמאס. מהגופות נלקחו דגימות לביצוע המשך בדיקת טקסולוגית, אשר ייתכן ותאשר הערכה כזו או אחרת.

תגיות:חללי צהלמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה