חדשות בעולם

ראש העיר מזהיר: רעידת אדמה קשה צפויה לפקוד את איסטנבול

ראש עיריית איסטנבול, אקרם אינאמאולו, מזהיר מפני רעידת אדמה הצפויה לפקוד את העיר בקרוב. לפני כשנה, רעידת האדמה בטורקיה גבתה את חייהם של למעלה מ-51 אלף בני אדם

רעידת האדמה בטורקיה. Photo by Erik Marmor/Flash90רעידת האדמה בטורקיה. Photo by Erik Marmor/Flash90
אא

ראש עיריית איסטנבול, אקרם אינאמאולו, מזהיר מפני רעידת אדמה הצפויה לפקוד את העיר בקרוב. כך דיווח אתר החדשות הערבי "אל-ערבייה".

אינאמאולו מפרסם את האזהרה שלו שבועיים לאחר שאופגון אחמד ארג'ן, גיאופיזיקאי טורקי, חזה רעידת אדמה שתכה בטורקיה עד האביב. כזכור, רעידת אדמה קטלנית פגעה במדינה ב-6 בפברואר 2023 וגבתה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם. אינאמאולו טען כי ההיסטוריה תחזור על עצמה בעיר הפופולרית וכי עליהם להתכונן.

המומחה ארדל שאהין אמר לאתר החדשות כי "על פי הרצף ההיסטורי, האזהרות האחרונות נראות מדעיות והעיר חייבת להתכונן". רעידת האדמה האחרונה בטורקיה גבתה את חייהם של למעלה מ-51 אלף בני אדם – כמות ההרוגים הגדולה ביותר בטורקיה כתוצאה מרעידת אדמה מזה מאות שנים. בנוסף, על פי הערכות ראשוניות, יותר מ-40 אלף בניינים נהרסו וכ-150 אלף בני אדם נותרו ללא קורת גג. מיליון נוספים התגוררו במבנים ארעיים. 

ראש עיריית איסטנבול קרא להתכונן לרעידת אדמה קרובה, במיוחד משום שאנו נמצאים ימים ספורים לפני ציון יום השנה לאירוע. "תושבנו זקוקים לסיוע בהתמודדות עם הבעיות האפשריות", אמר.

טורקיה חוותה וחווה רעידות אדמה רבות, חלקן קשות וחלקן פחות. שאהין אמר כי "האזהרות הן קריאה חשובה להיערכות לאסון טבע צפוי. עיר עם מיליוני תושבים חייבת להתכונן כדי למזער נזקים ולהתמודד עם ההשלכות".

 
 
תגיות:רעידת אדמהחדשות בעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה