חדשות בארץ

יהודי שעבר לינץ' במהלך "שומר החומות" יפוצה בעשרות אלפי שקלים

בית המשפט בירושלים פסק שאחד המחבלים שהשתתף בתקיפה, וניודן ל-18 חודשי מאסר, ישלם לקורבן פיצוי של 75 אלף שקלים. הכנסת אישרה לקריאה ראשונה הצעות חוקים שיקלו על נפגעי פעולות איבה

בית המשפט בירושלים (צילום: Miriam Alster/Flash90)בית המשפט בירושלים (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

בית משפט השלום בירושלים פסק היום (רביעי) כי תושב ירושלים, שהותקף על ידי ערבים בשועפאט במהלך מבצע "שומר חומות", יפוצה על ידי אחד התוקפים בסכום של 75 אלף שקלים.

התוקף נידון באחרונה ל-18 חודשי מאסר לאחר שהורשע בתקיפה. המותקף הגיש כנגדו תביעה אזרחית באמצעות ארגון חוננו. בכתב התביעה תיאר עוּ"ד מנשה יאדו, שייצג את הקורבן, את הלינץ' אותו עבר התובע: "ביום 16.5.21 איבד התובע שליטה על רכבו בסמוך לשכונת שועפט בירושלים, כתוצאה מהתאונה אבדה הסוללה של מכשיר הטלפון של התובע ולכן הוא לא יכול היה להזעיק עזרה, וכך נותר הוא בגפו ובלא טלפון בלב שכונה עוינת. בתוך זמן קצר החלו מקומיים תוקפים את התובע על רקע חזותו היהודית, באירוע שהלך והסלים, עד שבעיצומו הגיע הנתבע יחד עם אחרים וכולם בצוותא פגעו בתובע בבעיטות, במרפקים, בהלקאת חגורות ובידוי אבן". עו"ד יאדו מסר כי "התביעה האזרחית נועדה להשלים את ההליך הפלילי. כעת הטיפול עובר לידי ההוצאה לפועל".

ללא קשר לתביעה זו, מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי של ח״כ ארז מלול (ש״ס). הצעת החוק קובעת הגבלה על שכר הטרחה שעורך דין יכול לגבות עבור טיפול בתביעות של נפגעי פעולות איבה מול הביטוח הלאומי. מלול: "זו הצעת חוק חברתית שתסייע לנפגעי פעולות האיבה".

בנוסף, אושרה לקריאה ראשונה הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, אותה יזם יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן. ההצעה תשנה את החוק הקיים, הפוגע בתמריצים להגשת תביעות כנגד הטרור ומממניו משום שכאשר הנפגע מצליח לגבות סכומים כלשהם, הוא נדרש להשיב למדינה כל סכום שקיבל ממנה. התיקון יאפשר לנפגע להיפרע מהמחבל, ורק לאחר גביית כלל הסכומים העודפים, יועברו כספים למדינה.

תגיות:נפגעי טרורבית משפט ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה