חדשות בארץ

סרטון התעמולה חשף: האם דובר חמאס נפגע בהתקפות צה"ל?

בסרטון שפרסם אבו עוביידה, דובר חמאס, נראתה אחת מעיניו גדולה מהשנייה בצורה מהותית. בצבא עדיין בודקים האם נפגע בתקיפות או נחבל. כך או כך, בישראל פועלים לחיסולו

 אבו עוביידה (צילום: דובר צה"ל) אבו עוביידה (צילום: דובר צה"ל)
אא

ביום שני השבוע פרסם אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, סרטון תעמולה נגד ישראל. בצה"ל טוענים כי לפי הסרטון אחת מעיניו של אבו עוביידה נראתה גדולה מהרגיל. "מי שעוקב אחריו באדיקות יכול היה להבחין בשינוי שנוצר לו בעין, למרות שהוא היה חבוש בפניו בכאפייה. היא גדולה מהשנייה וזה חריג", אמרו בצבא.

גורם צבאי העריך שאבו עוביידה נפגע מהתקיפות של צה"ל, או שהוא נחבל. "זו נקודה מעניינת כי לאחרונה הוא צמצם את הפעילות שלו", אמר אותו גורם לאתר וואלה.

עוד נכתב בדיווח, כי דובר חמאס מעורר שיח במערכת הביטחון ובקהילת המודיעין בפרט. גורם ביטחוני בכיר אמר לאתר: "מערכת הביטחון הישראלית נתנה לאירוע הזה שנקרא אבו- עוביידה לצמוח, להתפתח ולהסב נזק לישראל, במקום לסכל אותו כמו בכירים אחרים. הוא אמנם אדם אחד אבל מפעיל אנשים רבים שמייצרים תעמולה שקרית נגד ישראל, לוחמה פסיכולוגית מתוחכמת מאוד שמשפיעה על החברה הישראלית, כולל בסוגיית התמרון הקרקעי והחטופים ומעבר לכך משתמשת בכלי התקשורת המערביים המסורתיים והרשתות החברתיות להפיץ שקרים, ולהטיל אימה ופחד. הוא הגורם שעומד מאחורי הרעיון לתעד את הפשיטות על העורף הישראלי, תיעוד מעשי הזוועה והפצתם ברשתות החברתיות".

הוא הוסיף כי צריך להפעיל מאמץ לחסל את אבו עוביידה, כפי שצה"ל רוצה לחסל את מח"ט חאן יונס רפאעה סלאמה, מח"ט עזה עז אלדין חדאד, מח"ט רפיח מחמד שבעאנה וגם ראש מטה המבצעים של חמאס מוחמד סינוואר. "הוא גורם לנזק גדול והשפעה שקרית ומסוכנת", טענו בצה"ל.

במערכת הביטחון מבקרים את ההד התקשורתי והעיסוק המדיני סביב נושא העברת התרופות מקטאר לחמאס ולחטופים שנמצאים בשבי. גורם בכיר סיפר לוואלה: "בגלל שלא ברור עד הקצה מנגנון מסירת התרופות, ווידוא המסירה לחטופים שצריכים מאוד את התרופות הללו, לא לקחתי באופן אישי חלק בזה. עד עכשיו לא ברור אלו ראיות יספקו החמאס והקטארים כדי להוכיח שאכן התרופות הגיע ליעדם".

תגיות:חמאסתקיפותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה