חדשות בארץ

הסית לטרור: כתב אישום יוגש נגד המופתי של מזרח ירושלים

בעקבות עתירה שהוגשה נגד היועצת המשפטית לממשלה, הודיעה הפרקליטות כי כתב האישום נגד עכרימה סברי נמצא בשלבי הכנה. המופתי לשעבר השתתף בחודשים האחרונים בכנסים וירטואלים עם גורמים איראניים ואנשי חמאס

הפרות סדר בעיסאוויה, ארכיון (צילום: Sliman Khader/Flash90)הפרות סדר בעיסאוויה, ארכיון (צילום: Sliman Khader/Flash90)
אא

כתב אישום יוגש בקרוב נגד המופתי של ירושלים לשעבר, עכרימה סברי, הנחשב כסמכות הרוחנית העליונה של ערביי מזרח ירושלים. כך דווח (חמישי) בחדשות "כאן 11".

בדיווח צוין כי היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, קיבלה את עמדת פרקליטות מחוז ירושלים ונגד סברי יוגש בימים הקרובים כתב אישום בגין שתי עבירות הסתה לטרור. לסברי יוחסו בעבר עבירות של הסתה לגזענות, המרדה, הסתה לאלימות, גילוי הזדהות עם מעשה טרור, הסתה לטרור ומגע עם סוכן חוץ.

ההחלטה להעמיד את סברי לדין מגיעה לאחר עתירה שהגיש ארגון "לביא", בעקבות הימשכות החקירה נגד המופתי לשעבר ואי קבלת החלטה בנושא.

בעתירה הוצג תחקיר של אתר הקול היהודי ולפיו בשנתיים האחרונות השתתף סברי, הנמצא תחת מגבלה של איסור יציאה מהארץ, במספר כנסים מקוונים יחד עם בכירי ארגוני הטרור הנלחמים בישראל. בין היתר נשא נאום מצולם בכנס וירטואלי שאורגן על ידי איראן, ועסק בנושא "מלחמה אזורית עם ישראל". נאומו המצולם של סברי שודר לצידם של נאומי ראשי ארגוני הטרור – חסן נסראללה מחיזבאללה, רמדאן שלח מהג'יהאד האסלאמי ואיסמעאיל הנייה מחמאס.

סברי צוטט בעבר תומך במוצהר בפיגועי התאבדות, ואף תובע את שחרורם מהכלא האמריקני של הנאשמים בפיגוע במרכז הסחר העולמי בניו יורק. נטען נגד סברי שהוא משתמש בתפקידו כדרשן במסגד אל אקצה וראש "המועצה המוסלמית העליונה", על מנת להסית לרצח מוכרי קרקעות ליהודים, ומעודד פעילות אלימה על רק לאומני בירושלים וביו"ש.

בתקשורת נחשף כי לפני כשנה ביקר סברי בג'נין, במסגרת משלחת לניחום משפחותיהם של מחבלים במחנה הפליטים. בביקור נכח פתחי חאזם, אביו של המחבל ראאד חאזם שביצע את הפיגוע הרצחני בתל אביב, שבו נרצחו ברק לופן, איתם מגיני ותומר מורד. במהלך הביקור, אמר סברי: "אנו גם מתגאים בעמדתו של אחינו אבו ראאד (אביו של המחבל ראאד חאזם)... ואנחנו מבקשים רחמים על השהידים, כי השהידים האלו הם לפיד המראה את הדרך". בביקורו של סברי בג'נין נכח גם מאהר אל אחראס - פעיל מרכזי בגי'אהד האסלאמי. מאז קיים סברי מספר ביקורי ניחומים אצל מחבלים שחוסלו על ידי כוחות הביטחון לאחר שביצעו פיגועים.

עורכי הדין ערן בן ארי ואסף תכלת, שייצגו את ארגון לביא בעתירה, מסרו: "עבירות ההסתה והקשר האדוק לטרור של המופתי סברי היו אמורות כבר מזמן ל'זכות' את סברי בכתב אישום חמור ובמעצר עד תום ההליכים נגדו. אנו מברכים על הגשת כתב האישום, ומבטיחים כי נמשיך לעקוב מקרוב אחרי משפטו עד שימוצו כל ההליכים נגדו".

תגיות:הסתה לטרורכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה