חדשות בארץ

בלתי נתפס: פלסטיני הודה שבא להרוג חייל - השופט הורה לשחררו מהכלא למעון נעול

המחבל בן ה-14 וחצי נעצר לפני כחודשיים בתל אביב והודה כי עמד לבצע פיגוע. השופט החליט שישהה במעון סגור לבני נוער, במקום בכלא למחבלים

זירת פיגוע, ארכיון (צילום: Gili Yaari/Flash90)זירת פיגוע, ארכיון (צילום: Gili Yaari/Flash90)
אא

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט העליון ערר על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לשחרר ממעצר פלסטיני בן 14 וחצי, שהוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח.

הערר הוגש לאחר שאתמול בית המשפט בתל אביב לא נעתר לבקשת הפרקליטות לעצור את המחבל עד תום ההליכים, והורה להעבירו למעון נעול במקום בית כלא.

כנגד הנאשם הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום המייחס לו ולקטין נוסף עבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח. על פי כתב האישום, בחודש נובמבר האחרון, ועל רקע מלחמת חרבות ברזל, החליטו שני הקטינים לרצוח חייל צה"ל בדקירות סכין ובכך להפוך ל"שהידים".

השניים נסעו לתל אביב כשהם מצוידים בסכינים. בהגיעם לתחנת מסוף 2000 בעיר, הם צעדו הלוך ושוב באיטיות ברחוב ארלוזורוב הסמוך לתחנה, במטרה לאתר חייל צה"ל. שוטרי סיור שהבחינו בהתנהגותם החשודה ערכו חיפוש על גופם, מצאו את הסכינים ועצרו אותם.

הפרקליטות הגישה ערר על ההחלטה בטענה כי אין מדובר בחלופת מעצר המספקת מענה למידת המסוכנות הנשקפת מהנאשם, בפרט על רקע המניע הלאומני האידיאולוגי המובהק העומד בבסיס העבירה שביצע. לטענת הפרקליטות, המעשים של הקטין לא התרחשו במסגרת אירוע קצר או נקודתי, אלא כללו תכנון ושקילה ממושכים ביחד עם הקטין האחר במשך כשבועיים, לאחר פרוץ המלחמה, הצטיידות בשתי סכינים גדולות, נסיעה ארוכה לתל אביב, הסתרת הסכינים על הגוף וחיפוש מטרה פוטנציאלית.

בערר נטען כי "יש במעשים אלו כדי לבטא תעוזה, נחישות ומניע אידיאולוגי עז. לפיכך סבורה הפרקליטות כי שגה בית המשפט בהחלטתו לשחרר את הקטין למעון נעול, ומבקשת מבית המשפט לקבל את הערר ולהורות על מעצרו של המשיב מאחורי סורג ובריח עד לתום ההליכים נגדו".

תגיות:בית משפטכתב אישוםסיכול פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה