חדשות בארץ

בישראל טוענים: סינוואר מתעקש על סיום המלחמה וההישרדות האישית שלו

ראש המל"ל צחי הנגבי הבהיר בוועדת חוץ וביטחון: "סינוואר כבר לא ייצא מהמנהרות לעולם. גם אם זה ייקח חודש או 5 שנים - בסוף נגיע אליו". בניגוד לעמדת ארה"ב, בישראל טוענים שאין התקדמות במשא ומתן לעסקת חטופים

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, דיבר בפומבי על מגעים אינטנסיביים לעסקת חטופים. בישראל, לעומת זאת, מספרים לחדשות 12 כי לא קיימת שום התקדמות בנושא. לדברי ישראל, ייתכן שמאחורי הקלעים האמריקנים מנסים להגיע לפתרון מול הקטארים, בקבינט מדגישים כי מאז שהחלו מגעים מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, לא התגמש או הניח הצעה מטעמו. לפי אותם גורמים, סינוואר מתעקש על סיום המלחמה ועל ההישרדות האישית שלו, שכוללת ערבויות בינלאומיות כתנאי לאותה עסקה. למעשה, סינוואר רוצה להימלט למדינה אחרת ללא מפריע ותחת הסדר.

ראש המל"ל, צחי הנגבי, אמר לפי חדשות 12 בדיון סגור בוועדת חוץ וביטחון: "ישראל לא תוותר על להגיע לסינוואר ולפגוע בו. הוא כבר מתחיל להבין את זה, ולכן הדרישות שלו במו"מ החטופים נועדות להבטיח את הישרדתו". הנגבי ש"סינוואר כבר לא ייצא מהמנהרות לעולם", אבל לטענתו "גם אם זה ייקח חודש או 5 שנים - בסוף נגיע אליו". עוד נטען, כי גורמים שמעורים במשא ומתן מתוסכלים מהעובדה שלא מתקבלות החלטות על היום שאחרי המלחמה, על המערכה בלבנון ועל מה שמתרחש בעזה.

כזכור, אתמול התברר כי האיחוד האירופאי החליט להכניס למה שהוא מכנה "רשימת הטרור" את מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. המשמעות היא שיוטלו עליו סנקציות בעקבות הטבח האכזרי בישראל בשמחת תורה. כך, המדינות החברות באיחוד יוכלו להקפיא את כספיו ונכסיו של סינוואר וכן להטיל אמצעים מגבילים אחרים על ארגוני טרור כמו דאעש ואל-קאעידה שבוחרים לתמוך בהם.

על פי הודעת האיחוד, נאסר על גורמים אירופיים לספק למנהיג חמאס מימון או משאבים כלכליים שיכולים לסייע לו. בחודש שעבר החליטה ממשלת יפן להטיל סנקציות אישיות נגד סינוואר, מוחמד דף ומרוואן עיסא. לפי ההודעה לתקשורת, הסנקציות יכללו הקפאת נכסים אישיים, וכן תשלומים והעברות.

תגיות:יחיא סינווארחמאסמנהרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה