טורים אישיים - כללי

מתנת בר המצווה הכי מקורית שאתם יכולים להעניק לילדים שלכם

אנחנו רואים חיילים שחוזרים מהמלחמה פגועי גפיים. האם אנחנו מעבירים את המסר החשוב שיש להם לספר לנו לילדים שלנו?

אא

השבוע נפגשתי עם הורה שסיפר לי שהוא ישב עם הילד שלו לתכנן את שנת בר המצווה שלו.

הילד, עלם חמודות אמיתי, סיפר לאבא שלו שהוא מתרגש מאוד מכל העניין, ובעיקר מ"מתנת בר המצווה הצפויה לו".

מעבר לכך, המשיך אותו הורה לספר לי, הוא תכנן עם הילד אלו דמויות הוא רוצה לפגוש במהלך שנת בר המצווה – דמויות הוד מעוררות השראה שיש להן אפשרות להעניק לילד שלו זווית אחרת וחדשנית, שלא הייתה לו קודם בחיים.

הרבה שמות הועלו, מי מוכר יותר ומי פחות, אלא שאז האב, כך הוא סיפר לי, אמר לילד שלו: "תקשיב, אני רוצה להפגיש אותך עם מישהו, דמות שתיתן לך כלים לחיים – הרבה יותר גדולים מכל מה שקיבלת עד עכשיו".

הילד הסקרן החל לזרוק שמות לאוויר. ידוענים, אנשים מהמגזר, כל מיני אנשים שהוא מכיר. אבל האב רק הגביר את הסקרנות שלו כאשר הוא שלל את כולם, ואמר לו בחיוך ממתיק סוד: "עזוב אותך. לא תצליח לנחש. חבל לך על הזמן. כזה בן אדם בחיים לא פגשת, והוא יוכל להפוך לך את החיים".

כך, במשך שבוע שלם, בנה האב את המתח סביב הדמות המסתורית, ואז, כעבור שבוע, אמר לבן שלו: "היום אנחנו הולכים לפגוש אותו! אתה מוכן?".

הלב של הבן פעם בטורבו, ההתרגשות התפרצה ממנו וכל הגוף שלו צעק ציפייה ודריכות.

הם נכנסו למכונית, והבן, לתדהמתו, ראה שאביו נכנס לחניון של בית החולים "תל השומר". במבט מופתע ולא מבין הוא שאל את אביו מה העניין, ואיך כל זה קשור לאיש המיוחד שהאב רוצה להפגיש אותו איתו. האב סיפר לי שהוא אמר לילד שלו: "חכה רגע בסבלנות, עוד מעט תבין הכול".

הם נכנסו לאגף השיקום, ועברו כמה חדרים, עד שנעצרו ליד חדר אחד שבו חיכה להם חבר של האב. הם לחצו ידיים, ואז נכנסו לחדר וראו בחור צעיר, בן 19, שמתאושש מניתוח כריתת רגל שאותה הוא איבד בתאונת דרכים. 

הבחור חייך אליהם, והציג את עצמו בתור אחיין של החבר של האב. הוא ביקש לדבר עם הילד, חתן בר המצווה (כל זה לאחר שאביו של חתן בר המצווה, כמובן, סגר ותכנן את הדברים מראש מול החבר שלו, הדוד של הבחור).

האב סיפר שהבחור הצעיר אמר לילד: "הו, הנה הגיע המיליונר שלנו", וחייך לעצמו.

הילד לא הבין מה הנער עם הרגל הכרותה רוצה ממנו, ושאל אותו ברצינות: "למה אתה קורא לי מיליונר? כל החסכונות שלי ביחד לא מגיעים לאלף שקל".

הנער התקרב אליו, ואמר לו: "תסתכל עלי. כמה כסף אתה חושב הייתי נותן בשביל שיחזירו לי את הרגל האמיתית שלי?".

הילד, חתן בר המצווה, עשה פרצוף של 'לא יודע'.

"אני אגיד לך כמה", המשיך הבחור: "הייתי נותן מיליון דולר. שני מיליון. עשרים מיליון. את כל הכסף שיש בעולם, בשביל הרגל שלי". ואז הוא ביקש ממנו להתקרב אליו, הסתכל לו ישר בעיניים ואמר לו: "אתה מבין על מה אני מדבר? ואתה? יש לך רגליים מתפקדות. יש לך מיליון דולר. יש לך הרבה יותר. יש לך את כל הסיבות בעולם לשמוח!".

האב המשיך ואמר לי שהוא התבונן על הילד שלו, שהתחיל לתפוס את גודל השעה.

הבחור אמר לו: "אבל אל תרחם עלי. יש לי עוד רגל ושתי ידיים, ואני שמח בהן ומעריך אותן, כי אני יודע שגם זה לא מובן מאליו. תתחיל להעריך את החיים שלך ולשמוח בהם. תתחיל להבין שאתה באמת מיליונר!".

האב סיפר לי שהוא לא יכל לחשוב על מתנת בר מצווה ערכית והולמת יותר לילד שלו, מאשר המפגש עם הבחור הצעיר, שנתן לילד שלו מתנה בלתי נשכחת, שאותה ייקח עוד שנים רבות קדימה.

***

אנחנו רואים סיפורים מעוררי השראה ומדהימים של חיילים שחוזרים מהחזית פגועי גפיים. לאחד אין רגל, לשני אין יד. גיבורים שנתנו את היקר להם מכול בשבילנו. בואו נעצור רגע ונחשוב איך אנחנו יכולים להעביר את המסר החשוב הזה לילדים שלנו: שום דבר בחיים האלו הוא לא מובן מאליו. לא הרגליים ולא הידיים.

ואנחנו, שיש לנו הכול? מסתובבים עם מיליון דולר ביד. בעצם עם הרבה יותר.

לא נעריך את זה?

תגיות:אבינעם הרשגיל 13

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה