חדשות בארץ

הישג דיפלומטי: הפרלמנט האירופי קיבל החלטה התומכת בישראל

ברוב של 312 תומכים, מול 131 מתנגדים, קרא הפרלמנט האירופי לפירוק החמאס ושחרור מיידי של החטופים. גינה את המדינות שתמכו כספית בארגון הטרור ונמנע מלדרוש את הפסקת הלחימה

הפרלמנט האירופי בבריסל (צילום: דוברות האיחוד האירופי)הפרלמנט האירופי בבריסל (צילום: דוברות האיחוד האירופי)
אא

הישג דיפלומטי חשוב. כך הגדירו היום (שישי) בישראל את ההחלטה שהתקבלה אמש בפרלמנט האירופי, הקוראת לפירוק החמאס ושחרור החטופים הישראלים ללא תנאי.

312 חברי הפרלמנט האירופי הצביעו בעד ההחלטה, מול 131 שהתנגדו לה. ההחלטה לא כללה קריאה להפסקת אש או סיום המלחמה. הסעיפים המרכזיים שנכללים בנוסח הסופי שאושר: "החטופים הישראליים ישוחררו ללא תנאי, החמאס עושה שימוש לרעה בתשתיות אזרחיות, בנה מנהרות תקיפה והשתמש באזרחים כמגנים אנושיים, העושר העצום של מנהיגי חמאס בא על חשבון האזרחים הפלסטינים שחיים בעוני, יש לגנות את המדינות שסיפקו סיוע כספי, חומרי ומבצעי לחמאס, יש לגנות את מעשי החמאס בתקיפה שבוצעה כלפי ישראל ולחקור את מקורות המימון ומערכות הנשק של ארגון הטרור".

עם זאת, להחלטה הוכנס סעיף המבקר את ממשלת ישראל בגין "שימוש לא פרופורציונלי בכוח והרג אזרחים פלסטינים".

בישראל ציינו כי ההחלטה התקבלה בין השאר בזכות פעילות מאומצת של שגרירות ישראל באיחוד האירופי בבריסל ואגף אירופה במשרד החוץ, בראשות השר ישראל כץ שהגיב: "הפרלמנט האירופי קיבל החלטה תקדימית. הכיר בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה".

הפרלמנט האירופי הוא בית הנבחרים של האיחוד האירופי ונציגיו נבחרים ישירות על ידי אזרחי מדינות האיחוד. בפרלמנט יש כרגע 705 חברים ולכל מדינה מוקצים מספר מושבים בפרלמנט בהתאם לגודלה. נשיאתו היא רוברטה מצולה, נציגת מלטה. מקום מושבו הרשמי הוא בעיר שטרסבורג בצרפת, אך כינוסי מליאה אחרים ועבודת הוועדות מתבצעות בקומפלקס מבנים בבריסל בירת בלגיה.

תגיות:הפרלמנט האירופימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה