חדשות בארץ

בתקיפה מן האוויר: מפיץ סרטוני החטופים חוסל ברצועה

ואא׳ל אבו פנונה, סגן ראש מערך ההסברה של ארגון הג'יהאד האסלאמי, היה אחראי על הפצת תיעודי חטופים כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית. מחבלים חוסלו גם בצפון ומרכז עזה

לוחמי צה"ל בפעילות בעזה (צילום: דובר צה"ל)לוחמי צה"ל בפעילות בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר היום (שישי) לפרסום את דבר חיסולו בעזה של ואא'ל אבו פנונה, סגן ראש מערך ההסברה של ארגון הג'יהאד האיסאלמי הפלסטיני. הוא חוסל בתקיפה של חיל האוויר, בהכוונה של אגף המודיעין והשב"כ.

אבו פנונה שימש בעבר כסייען של ח'ליל בהתיני, מפקד מרחב צפון הרצועה של הג'יהאד הפלסטיני והחל משנת 2017 קודם לתפקיד סגן ראש מערך ההסברה של הארגון. היה אחראי להוצאת הסרטונים של ארגון הטרור בכל הנוגע למטחי ירי לעבר שטח ישראל, ועל יצירת והפצת תיעודי חטופים כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית של ארגוני הטרור בעזה נגד תושבי ישראל.

שיתוף הפעולה בין כוחות היבשה, האוויר והים הביא גם לחיסול מחבלים ברחבי הרצועה. במרחב מרכז רצועת עזה, פעלו לוחמי צה"ל מחטיבה 179 ובמסגרת הפעילות מחבלים ביצעו ירי RPG לעבר הכוחות. בהמשך, סרקו הלוחמים את המרחב ואת המבנה בו פעלה חוליית המחבלים ואיתרו מטולי RPG, נשקי קלאנצ׳ניקוב וציוד צבאי.

במרחב צפון רצועת עזה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 חיסלו מספר מחבלים חמושים בהיתקלויות שארעו לכוחות ביממה האחרונה. הלוחמים תקפו וחיסלו את המחבלים בסיוע ירי טנקים וכן בהכוונת כלי טיס של חיל האוויר.

הפלסטינים דווחו בנוסף כי 15 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית בעיר עזה. לדבריהם, התקיפה כוונה לעבר דירת מגורים שסמוכה לבית החולים שיפא בעיר.

גלנט שוחח למקבילו האמריקני: "מטרות הלחימה לא השתנו - נמשיך עד השגתן"

שר הביטחון יואב גלנט שוחח היום עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ועדכן אותו על המאמצים המבצעיים בלחימה נגד החמאס ברצועת עזה ובהתקדמות הכוחות בשטח. גלנט הבהיר בפני אוסטין כי "ישראל נחושה להמשיך עד להשגת מטרות הלחימה שלא השתנו - שלילת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס והשבת החטופים". בנוגע ללחימה מול חיזבאללה הוסיף גלנט: "מחויבים להחזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון ומתקרבים לנקודת הכרעה בנושא". הוא הדגיש פעם נוספת כי "ישראל מעדיפה לעשות זאת בהסדרה אך ערוכה לעשות זאת באמצעות כוח צבאי".

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלסיכול ממוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה