חדשות בארץ

שר הביטחון הזהיר את חיזבאללה, בכירי חמאס ביקרו ברוסיה: חדשות השבת

גובר הלחץ הבינלאומי להפחית בעוצמת הלחימה. במשרד הבריאות עדכנו את בתי החולים לא לקלוט מחבלים ותושבי עזה לטיפול רפואי

אא

שר הביטחון הזהיר את החיזבאללה. יואב גלנט ערך אתמול (שישי) ביקור בחטיבה 8 הפועלת בגבול הצפון, ושלח אזהרה חד משמעית לחיזבאללה: "ישראל תשיב את הביטחון לאזור בפעולה צבאית, אם לא יושג הסכם דיפלומטי. אני מעריך שכל עוד תימשך הלחימה בדרום, תהיה לחימה בצפון. אבל אנחנו לא נקבל את העניין הזה לאורך תקופות ממושכות. יגיע רגע שאם לא נגיע להסכמה שבה חיזבאללה מכבד את הזכות של התושבים לחיות כאן בביטחון - אנחנו נצטרך להביא את הביטחון בכוח".

גובר הלחץ הבינלאומי על ישראל. ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הדגיש בפניו שיש "להפחית באופן משמעותי את האלימות כלפי הפלסטינים ולהפסיק מיד את הלחימה ברצועת עזה, כדי להכניס סיוע הומניטרי נוסף". לדברי רוטה, "ישראל צריכה להכניס הרבה יותר סיוע הומניטרי והרבה יותר מהר. דיברנו על אמצעים לעשות זאת".

האיחוד האירופי אימץ חבילת סנקציות נגד חמאס. החבילה הכוללת הקפאת נכסים והטלת מגבלות תנועה כנגד מחבלי חמאס ותומכיהם. האיחוד קרא גם לשחרור החטופים הישראלים ללא תנאי. בכיר באיחוד ציין כי הסנקציות הראשונות יוטלו נגד שישה מעורבים במימון ארגון הטרור, והוסיף כי השישה הם אזרחי מדינות ערביות ואפריקניות.

עם זאת, שר החוץ של האיחוד, ג'וזפ בורל, האשים את ישראל כי מימנה את חמאס כדי להחליש את הרשות הפלסטינית בראשות הפת"ח. בורל לא סיפק פרטים על המימון לכאורה שהעניקה ישראל לארגון הטרור.

משלחת בכירי חמאס נפגשה עם בכירי ממשל פוטין. בכיר הלשכה המדינית בחמאס, מוסא אבו מרזוק, ערך ביקור ברוסיה בראש משלחת של ארגון הטרור. בפגישה עם סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, דנו הצדדים בלחימה בעזה. בוגדנוב ציין כי "השיחה התמקדה בעימות המתמשך בין הפלסטינים לישראל, ברקע המשבר ההומניטרי ברצועת עזה שהגיע לממדים קטסטרופליים. הנהגת חמאס ציינה כי פשעי הכיבוש והתנהגותו נגד העם הפלסטיני ועמי האזור מהווים איום חמור על השלום והביטחון הבינלאומיים".

משרד החוץ הרוסי מסר כי משלחת החמאס קיימה התייעצויות פוליטיות עם משרד החוץ של רוסיה, כדי לדון באמצעים העומדים לרשותה להפסקת אש ולשים סוף למלחמה. משרד החוץ הרוסי הוסיף כי הפציר באנשי חמאס לשחרר את החטופים שארגון הטרור מחזיק ברצועת עזה, בהם שלושה אזרחים רוסים.

מערכת יירוט הטילים החדשה נפרסה לראשונה. יו"ר רפאל יובל שטייניץ חשף כי מערכת היירוט החדשה מבוססת הלייזר, "מגן אור", נפרסה במהלך המלחמה הנוכחית לראשונה מאז שהחל פיתוחה. שטייניץ הבהיר, עם זאת, כי למרות שהמערכת נפרסה, לא נעשה בה שימוש בפועל ליירוט טילים. על פי הצפי, המערכת תהיה מבצעית רק בעוד כשנה וחצי-שנתיים.

שטייניץ אמר כי "פרסנו את 'מגן אור' מול עזה לראשונה בהיסטוריה. לא השתמשנו בה ליירוט, אבל בעצם הפריסה עשינו קפיצת מדרגה בפיתוח היישומי וביכולת לשלב ולהכניס את המערכת לפעולה".

בוטל הנוהל לקליטת תושבים משטחי אויב בבתי החולים. שר הבריאות אוריאל בוסו הנחה את מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, לבטל את הנוהל לפיו ניתן לתת טיפול ולאשפז תושבים מעזה, או מאזורי הלחימה בצפון, המפונים על ידי צה"ל משטחי הלחימה ומועברים לישראל. השר בוסו ציין, כי לא חל שינוי במדיניותו הברורה שלא לאפשר למחבלים ולתושבים עזה ולבנון להיקלט בבתי החולים בישראל.

בוסו את המנכ"ל להודיע באופן מיידי למערכת הביטחון כי כל בקשה לשינוי המדיניות תיבחן רק לאחר דיון מקצועי ורציני בלשכת השר, יחד עם גורמי המקצוע והביטחון ובכפוף לאישורו.

הגשם חוזר. מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית בעננות גבוהה ובינונית, תחול עלייה בטמפרטורות, ייעשה חמים במידה ניכרת מהרגיל לעונה. בצפון הארץ ייתכן גשם קל. ביום שני יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין חמים מהרגיל לעונה וייתכן אובך. לקראת הלילה יחל לרדת ‏גשם בצפון הארץ ובמרכזה, ויתכנו סופות רעמים בודדות.

תגיות:סיכום חדשות השבתמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה