חדשות בארץ

צה"ל ממשיך בטיהור הרצועה: מפעל לייצור מאות רקטות הושמד בזייתון

הכוחות הפועלים ברחבי הרצועה איתרו והשמידו עשרות משגרים בצפון הרצועה ובחאן יונס, וחיסלו מחבלים שניסו להטמין מטעני נפץ סמוך ללוחמים. היתקלויות עם גדוד חמאס השולט בעיר הדרומית בעזה

פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות צה"ל חשפו והשמידו בעזה משגרים לטווח רחוק מוכנים לשיגור, ומפעל לייצור מאות רקטות. כך מסר היום (מוצאי שבת) דובר צה"ל.

המפעל התגלה בהכוונה מודיעינית בשכונת זייתון, הלוחמים השמידו עשרות מכונות לייצור רקטות ואמצעי לחימה: מחרטות, מכונות לייצור דלק רקטי, ראשי קרב, בורות שיגור וחומרי נפץ. על פי צה"ל, מכמות החומרים הכימיים והציוד שהוחרם ניתן לייצר מעל ל-800 רקטות. תהליך ייצור הרקטות מורכב ממספר שלבים, חמאס בחר להפריד בין השלבים ולקיימם במיקומים שונים במרחב, זאת על מנת להקשות על איתורם והשמדתם על ידי כוחות צה"ל.

הכוחות שתימרנו ביממה האחרונה ברצועה, בסיוע לוחמי זרוע הים ובשיתוף כוחות חיל האוויר, זיהו מחבלים שפעלו סמוך אליהם וניסו להטמין מטעני נפץ במרחב צפון הרצועה. הלוחמים הגיבו בירי ומכלול האש החטיבתי הכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבלים.

כחלק מפעילות נוספת של החטיבה בצפון הרצועה, פלוגת התצפית החטיבתית זיהתה חוליית מחבלים נעה לכיוון משגר נ"ט בתוך מבנה צבאי צמוד לכוחות, זאת במקביל למספר תצפיתני אויב שזוהו במרחב. מכלול האש הכווין מסוקי קרב של חיל האוויר שחיסל את חוליית הנ"ט והשמיד את המבנים בהם פעלו תצפיתני האויב.

במהלך פעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 בצפון הרצועה, הכוחות איתרו מספר משגרים מהם בוצע ירי לשטח הארץ. כוח הנדסי של החטיבה השמיד את המשגרים. בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 פשטו על מתחם צבאי במרחב, בו איתרו והשמידו שישה משגרי טילים בהם רקטות מוכנות לשיגור. בנוסף, איתרו הלוחמים פיר תת קרקעי ומטעני חבלה. במהלך הפעילות זיהו הכוחות שני חמושים שאיימו על הכוחות והכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את המחבלים.

במרחב חאן יונס פשטו לוחמים על מוצב צבאי של החמאס ששימש כמחנה אימונים של חטיבת חאן יונס והיווה מקום מפגש של בכירי חמאס. במרחב איתרו הלוחמים פירי מנהרות, עשרות משגרי רקטות, אמצעי לחימה ומתקן ובו דגמים של כלי רכב משוריינים צה"ליים. הכלים הושמדו על ידי הכוח.

צה"ל מתמקד בגדוד המזרחי של חטיבת חאן יונס. במסגרת הלחימה נתקלו הכוחות בחוליות מחבלים, ניהלו מולם קרב וחיסלו אותם. הלוחמים סרקו מרחב לחימה מרכזי של מחבלי החמאס, נטרלו תוואי תת קרקע במרחב, השמידו פירים התקפיים, איתרו וסיכלו עמדות תצפית. גם בפשיטה זו אותרו עשרות משגרי רקטות, פגזים ומסמכים מודיעיניים. משגרי הרקטות הושמדו.

תגיות:עזהצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה