חדשות בארץ

ביידן: "נתניהו לא שלל מדינה פלסטינית" - ראש הממשלה הגיב בנחרצות

במסיבת העיתונאים שלשום הדגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ישראל חייבת לשלוט על כל השטח מערבית לירדן". לעומת זאת, נשיא ארה"ב אמר כי בשיחה עם נתניהו הוא התרשם שראש הממשלה לא שולל מדינה פלסטינית. לשכת ראש הממשלה פרסמה תגובה חריגה

נתניהו (צילום: YARIV KATZ/POOL)נתניהו (צילום: YARIV KATZ/POOL)
אא

באופן חריג לשכת ראש הממשלה פרסמה היום (שבת) תגובה נחרצת בעקבות דברים שאמר אתמול נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לתקשורת בארצו, לפיהם נתניהו לא שלל הקמת מדינה פלסטינית.

בהודעה שנמסרה מלשכת נתניהו נכתב כי "בשיחתו אתמול עם הנשיא ביידן חזר ראש הממשלה בנימין נתניהו על עמדתו העקבית מזה שנים, שאותה אף ביטא במסיבת עיתונאים יום קודם לכן: אחרי חיסול חמאס ישראל חייבת להישאר בשליטה ביטחונית מלאה ברצועת עזה, כדי להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, ודבר זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלסטינית".

כזכור, במהלך מסיבת העיתונאים שקיים נתניהו שלשום הוא נשאל אם הוא עונה ישירות לאמריקנים כשיש חילוקי דעות, ואמר: "ראש ממשלה בישראל צריך להיות מסוגל להגיד לא גם לטובי הידידים שלנו".

נתניהו וביידן שוחחו אתמול בצהריים, לראשונה מזה כחודש, ונשיא ארה"ב נשאל על ידי כתבים בארצו אם פתרון שתי המדינות הוא בלתי אפשרי כל עוד נתניהו בשלטון. ביידן השיב בשלילה. לדבריו, "נתניהו לא מתנגד לכל הפתרונות של שתי מדינות, יש כמה סוגים אפשריים. דיברנו על כך".

"יש כמה סוגים של 'פתרון שתי המדינות'", פירט ביידן, כשהוא רומז לאפשרות שהמדינה הפלסטינית העתידית תהיה מפורזת. "יש מדינות שהן חברות באו"ם, אבל אין להן צבא. לכן אני חושב שיש דרכים שזה יכול לעבוד". כשעיתונאי הקשה עליו ואמר שנתניהו מתנגד לפתרון שתי המדינות, ענה ביידן: "לא, הוא לא אמר את זה".

ארה"ב שוב מעלה את הדרישה להפוגה המלחמה

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, הדגיש היום כי ארה"ב תומכת בהפוגות הומניטריות בלחימה, אך עדיין מתנגדת להפסקת אש קבועה, שצפויה לפעול לטובת חמאס. קירבי התייחס גם לסוגיית החטופים ואמר כי "עדיין יש הרבה עבודה קשה לפנינו עד לעסקה שתביא לשחרורם". לבסוף, קירבי ציין כי לארה"ב "אין אינדיקציות שבוצעו פשעי מלחמה מכוונים על ידי ישראל בעזה".

קירבי הוסיף כי הנשיא ביידן הדגיש בפני נתניהו בשיחתם את האחריות של ישראל להפחית את מספר הנפגעים האזרחים בעזה. לצד זאת, ביידן גם בירך על החלטת ישראל לאפשר הכנסת קמח לרצועה.

שרי הימין הגיבו להודעת הנשיא ביידן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ הגיב: "יש בישראל הסכמה רחבה נגד מדינה פלסטינית וחלוקת הארץ. ידידיה של ישראל צריכים להבין שהדחיפה להקמת מדינה פלסטינית היא דחיפה לטבח הבא חלילה, ולסיכון קיומה של מדינת ישראל. כמו שקרה בישראל, גם בבית הלבן צריכים להתפכח מהקונספציות שהובילו לאסון הלאומי של ישראל".

שר התרבות מיקי זוהר כתב כי "דמם של אחינו ואחיותינו לא נשפכו כדי שהפלסטינים יקבלו פרס וכדי שנסכן את עתידנו בארצנו. ‏אני אומר באופן ברור לכל מי שתקוע עדיין לפני בטבח בשמחת תורה: לא ניתן ידינו לעולם להקמת מדינה פלסטינית. ‏זאת המחויבות שלנו כלפי הנרצחים הקדושים והנופלים הגיבורים".

שרת התחבורה מירי רגב הוסיפה כי "מדינה פלסטינית = ניצחון לטרור. נמשיך בלחימה, נחזיר את החטופים ונחסל את החמאס". שר האנרגיה אלי כהן כתב מצידו: "הקמת מדינה פלסטינית היא פרס לטרור וסכנה למדינת ישראל. זה יעודד רצח יהודים וייתן רוח גבית לציר הרשע של איראן. לא ניתן את ידינו לכך!".

תגיות:ג'ו ביידןבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה