חדשות בארץ

דובר צה"ל: "איתרנו בחאן יונס מנהרה בה הוחזקו חטופים בתנאים קשים"

צה"ל חשף תיעוד ממנהרה בחאן יונס בה הוחזקו כ-20 חטופים. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי: "חמאס ביצע, וממשיך לבצע, פשעים נגד האנושות"

תיעוד מתוך המנהרה שאותרה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)תיעוד מתוך המנהרה שאותרה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, חשף הערב (מוצאי שבת) כי כוחות צה"ל איתרו בחאן יונס מנהרה בה הוחזקו חטופים בתנאים קשים.

בהצהרה לתקשורת אמר הגרי כי הלוחמים איתרו את פתח המנהרה, על בסיס מודיעין מדויק, בביתו של מחבל חמאס בחאן יונס: "הלוחמים נכנסו למנהרה, שם נתקלו במחבלים, מולם ניהלו קרב אשר בסופו המחבלים חוסלו. המנהרה רושתה במטענים ובדלתות הדף, שנועדו להגן על המחבלים ולמנוע התקדמות של חטופינו".

"לאחר כקילומטר הליכה במנהרה, בעומק של כ-20 מטרים מתחת לאדמה, הלוחמים מצאו חלל מרכזי שעל פי עדויות של חטופים שחזרו מעזה אנחנו מבינים ששם שהו רוב הזמן. בחלל הזה מצאנו ממצאים המעידים על שהייה של חטופים, ביניהם גם ציורים שציירה הילדה אמיליה אלוני בת ה-5 יחד עם חטופים נוספים".

ציורים שנמצאו במנהרה (צילום: דובר צה''ל)ציורים שנמצאו במנהרה (צילום: דובר צה''ל)

דובר צה"ל ציין, כי בהמשך המנהרה אותרו חמישה תאי כליאה צרים עם סורגים, בכל אחד מהם שירותים ומזרון: "לפי העדויות שבידינו, במנהרה הזו הוחזקו כ-20 חטופים בזמנים שונים, בתנאים קשים, ללא אור יום, באוויר צפוף ומעט חמצן, ולחות נוראית שמקשה על הנשימה. חלקם שוחררו לפני כ-50 ימים וחלקם עדיין מוחזקים בעזה, וייתכן שבתנאים אף יותר קשים, ביניהם אנשים מבוגרים מאוד שזקוקים לתרופות ועזרה".

תיעוד מתוך המנהרה (צילום: דובר צה''ל)תיעוד מתוך המנהרה (צילום: דובר צה''ל)

הגרי הוסיף כי אתמול, לפני השמדת המנהרה, תיעדו הכוחות את המקום והכניסו לתוכו נציגים מהתקשורת הזרה: "חמאס ביצע, וממשיך לבצע, פשעים נגד האנושות; מחזיק בחפים מפשע – ילדים, נשים, גברים, חלקם חולים, אנשים מבוגרים מאוד, בתנאים קשים ולא אנושיים".

"החזרתם של החטופים היא מאמץ עליון, ואנו פועלים בכל הדרכים על מנת להחזיר אותם הביתה", הצהיר דובר צה"ל. "אנחנו לא תוקפים במקומות בהם אנו יודעים, או אפילו מעריכים, שנמצאים בהם חטופים".

בהתייחסו ללחימה המתנהלת באזור חאן יונס מעל לקרקע, אמר הגרי: "אנחנו ממשיכים לפרק את המסגרת הצבאית של חמאס. יש שם עדיין מחבלים, כוחותינו מנהלים מולם קרבות ומתקדמים בהתקפה".

תגיות:חטופיםחמאסצה"לחאן יונסדניאל הגרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה