מעניין

ויראלי: הציור החדש שמתאר את סינוואר כ"עכבר במחילה"

חיילי צה"ל שנכנסו לבסיס צאלים הופתעו לגלות את תמונתו של מנהיג חמאס על קיר ענק. הציירת מספרת: "רצינו לגרום ללוחמים לחייך. מתחת כתבנו פתגם בערבית – 'אתה יכול להמשיך להתחבא כמו עכבר במנהרה, אבל נגיע אליך. הרס"ר אהב את זה'

אא

עוד לפני שנכנסו לרצועת עזה, לוחמי צה"ל נכנסו למתקן האימונים ללוחמה אורבנית (מאל"א) בבסיס צאלים. בדרך, הם הופתעו לראות קיר ענק עם דמות מוכרת עליו - מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, צויר שם כשהוא מחופש לעכברוש המסתתר במחילה. זאת הייתה הנקמה הקטנה שלהם, לפחות עד שסינוואר ייתפס בתוך הבונקר שבו הוא נמצא.
מתקן האימונים במקום נקרא "עזה הקטנה". הוא מכיל כוחות רבים, ועל הקירות שלו אפשר למצוא כיתובים שונים לצד איורים של יאסר ערפאת, אחמד יאסין וגם דגלי פלסטין וכתובות בערבית. מי שנחשב לאיש שהגה את מתקפת חמאס בשמחת תורה הוא האדם השנוא בישראל עוד מאז שעלה לשלטון, אבל מאז הטבח שמו לא יורד מהכותרת, והוא היעד הבכיר של צה"ל לחיסול.

"את הציור הזה ציירו ארבעה ציירים צבאיים", מספרת לאתר N12 רותם זמיר, חיילת בת 20, שפרסמה את התמונה בעמוד הטיקטוק שלה. "בדרך כלל כל אחד מצייר בבסיסים שונים בהתאם לפיקוד שלו, אבל הפעם החלטנו לעשות משהו ביחד. קיבלנו פנייה מרס"ר הבסיס, ובגלל שזה היה בתקופת המלחמה, ניסינו לחשוב על משהו שיעלה את המורל ושיצחיק את הלוחמים שלנו".

"המאל"א זו הלש"ביה הכי גדולה בצה"ל וכל הלוחמים עוברים בה, אז הייתה לנו ממש התלבטות מה לעשות", היא ממשיכה. "בדרך כלל בלש"ביות מציירים מחבלים כדי לתת אווירה של לוחמה בשטח אויב. יש שם מלא ציורים של נסראללה, מוחמד דף ואחרים. היינו אמורים לצייר מחבלים, ובדרך כלל אנחנו לא בוחרים מה לצייר, אבל הפעם אמרנו לא עוד. אנחנו לא מוכנים לצייר מחבלים אחרי מה שקרה".

אז איך הכל התחיל? זמיר נתקלה ביוזמה לחלוקת קלפי מלחמה ללוחמים בעזה ועליהם דמויות חמאס, בראשן סינוואר כעכברוש במחילה. "ראיתי את זה ואמרתי לצוות שלי - את זה אנחנו מציירים. היו הרבה לבטים כי זה לא כל כך קשור ללש"ביה, אבל ידענו שזה יעשה טוב ללוחמים שלנו. ידענו שזה ייתן מוטיבציה לכל לוחם שיעבור שם. זו בדיוק הייתה המטרה שלנו".

הציור הוא בגובה שבעה מטרים, ולזמיר לקח ארבעה ימים מלאים לצייר אותו. שותפיה - נועם שקד, מאיר בן משה ואגם משה, סייעו בהכנתו. "בהתחלה הרס"ר לא כל כך רצה שנצייר את זה, אבל התעקשנו", היא מודה. "קמנו בבוקר בידיעה שאנחנו הולכים לעשות את זה. ציירנו את סינוואר בתור עכברוש במנהרה, במטרה לגרום ללוחמים שלנו קצת לחייך. מתחת כתבנו פתגם בערבית – 'אתה יכול להמשיך להתחבא כמו עכבר במנהרה, אבל נגיע אליך'. כשהרס"ר בא לראות את זה אחרי כמה ימים, הוא התלהב ממש. גם מפקדים בכירים עברו שם וכל מי שראה את הציור חייך, אהב את זה. זה ממש הפך לסמל של המאל"א. כל הלוחמים שעוברים שם מצטלמים ליד הציור הזה".

פעיל ההסברה, יוסף חדאד, העלה סרטון ובו הוא עומד לפני ציור הקיר הענק. בסרטון הוא פונה לסינוואר ואומר לו בערבית: "יא סינוואר, הסרטון הזה בשבילך. בשמחת תורה אתה שמחת, שיחקת אותה אכבר גבר. אתה מחשיב את עצמך ללוחם חופש? אתה טרוריסט. אתה יודע מה אתה באמת? אתה עכבר גדול".

(מתוך חשבון ה-X של יוסף חדאד)

בצבא ובשב"כ עדיין מנסים לתפוס את סינוואר, ועל פי הערכות שהתפרסמו לאחרונה, הוא נמצא בבונקר יחד עם חטופים ישראלים שמשמשים כמגן אנושי. "זה משהו לא שגרתי, בטח לא בצה"ל", מדגישה זמיר. "אנחנו כפופים לצבא ומכבדים את המערכת. עצם העובדה שאישרו ציור כזה, שהוא הכי לא צה"לי בעולם, שימחה את הלוחמים. יותר מהציור עצמו, הם שמחו שזה בכלל קרה ושלא הייתה התנגדות לצייר את זה בלש"ביה הכי גדולה".

תגיות:ציורחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה