חדשות בארץ

האלוף בריק מזהיר: "אם לא ניכנס לתוך רפיח ונגדע את ראש הנחש, לא נוכל לנצח"

מי שחזה את הטבח של חמאס בעבר, אמר בראיון: "צריכים לבדוק לא רק מה קרה ביום הזה, למה הכוחות הגיעו מאוחר, אלא למה זה קרה"

אא

האלוף (במיל') יצחק בריק מבקר בחריפות את הרכב הוועדה לחקירת הכשלים המבצעיים, וטוען כי ישראל לא פועלת נכון בכל הנוגע לאזור רפיח. כזכור, בריק חזה כמה חודשים לפני המלחמה את האפשרות שחמאס יחדור דרך הגדר למושבים ולקיבוצים בעוטף כדי לבצע טבח.

"לדעתי אנחנו בנקודה קריטית מאוד מאוד בלחימה, וכדאי שנבין את זה היטב", אמר בריק לחדשות 12. "יש אלפי חמאסניקים ששולטים ביד רמה במנהרות שחוצות את סיני מתחת לרפיח, וצריך להגיד לציבור שעם כל העבודה שעשינו, ועשינו - יש עוד אלפי פירים נוספים ומאות קילומטרים של תעלות נוספות. המעבר דרך מצרים, דרך ח'אן יונס, חופשי. המצרים יודעים על זה, הם מתעלמים ואומרים שזה לא קורה. אם אנחנו לא ניכנס לתוך רפיח ונגדע את ראש הנחש, לא נוכל לנצח. נשאלת השאלה איך עושים את זה בצפיפות הזאת.

"אני בא למנהיגות, קורא לגלנט וביבי שמכריזים על המטרות כל שני וחמישי - תגידו איך אתם מתכוונים לעשות את זה. תגידו לנו אם אתם יכולים להיכנס למחנות רפיח. אם אתם יכולים לחסום את הציר. אם אין לכם את היכולות - תודו בזה, ותשנו את התפיסה. בלי להשתלט על הגבול, על ציר פילדלפי, אי אפשר לנצח במלחמה.

"אם אתם מבינים שאתם לא יכולים להיכנס, ולדעתי זה המצב, תשנו קונספט. את המטרה של שחרור החטופים עוד אפשר להציל. צריך היום ללכת להסכם עם החמאסניקים שבו הולכים לתוכנית של שחרור החטופים. כמובן שיש להם תביעות מאוד קשות".

בהמשך התייחס בריק להרכב הוועדה לחקירת הכשלים המבצעיים: "זה חמור מאוד, אסור לעשות את זה. הם עבדו ביחד, האלופים, אני בא ואומר שהם צריכים לבדוק לא רק מה קרה ביום הזה, למה הכוחות הגיעו מאוחר, אלא למה זה קרה - תרבות ארגונית כושלת במשך שנים. זה לא טוב בגלל שזה חבר מביא חבר, הם צריכים להיכנס לעובי הקורה".

תגיות:חרבות ברזלהאלוף יצחק בריק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה