חדשות בארץ

שרידי דנ"א של החטוף יורם מצגר נמצאו במנהרה בה הוחזקו חטופים

בהמשך לתיעוד שפרסם דובר צה"ל, מתוך המנהרה שנחשפה בלב חאן יונס בה הוחזקו 20 חטופים בזמנים שונים, כלתו של החטוף יורם מצגר אישרה כי שרידי דנ"א שלו נמצאו במנהרה

תיעוד מתוך המנהרה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל). בעיגול: יורם מצגרתיעוד מתוך המנהרה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל). בעיגול: יורם מצגר
אא

דובר צה"ל מסר אמש (שבת), כי כוחות צה"ל איתרו מנהרה בלב חאן יונס ובתוכה מתקן כליאה בו הוחזקו 20 חטופים בפרקי זמן שונים. חלק מן החטופים שהוחזקו במנהרה שוחררו, וחלקם עדיין נמצאים בשבי החמאס ולא ידוע מה עלה בגורלם.

בתמונות שחשף דובר צה"ל נראה החלל המרכזי בו הוחזקו החטופים וחמישה מתקני כליאה נוספים. ניתן לראות כלים מלוכלכים בכיור, מזרנים על הרצפה ושירותים מטונפים – כולם נמצאים בעומק של 20 מטרים מתחת לאדמה עם מעט מאוד אוויר וללא אור שמש.

איילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, אישרה כי במנהרה אותרו ממצאי דנ"א של חותנה. בראיון לחדשות 12 אמרה מצגר: "אני מבינה שאלה המנהרות שהחבר'ה מניר עוז היו בהן, שחמי היה שם. זה מעיד שהם הועברו משם, מה שגורם לי לדאוג אפילו יותר. אני לא יודעת לאן הועברו. מדובר בחבורת קשישים שחלקם בקושי הולכים, במצב רפואי ממש לא טוב. אני מאוד דואגת".

מצגר הדגישה כי במתקן הכליאה נמצאו שרידי דנ"א של יורם על בגדים, אך לא דם שמעיד על פציעה. היא הביעה את חששה בנוגע למצבו הבריאותי והנפשי של חותנה, שנמצא כבר 107 ימים בשבי החמאס בתנאים מחפירים: "אני לא יודעת איך הם שורדים את זה. חמי גם ככה פגוע בירך, הוא נפצע באפריל ושבר את הירך. הוא לא הולך כמו שצריך. הם היו כל כך הרבה זמן במנהרה הזאת, ללא הליכה, ללא תזוזה. איך הם זזים משם, איך הם מתניידים, אין לי מושג".

אשתו של יורם, תמר מצגר, שנחטפה יחד עם בעלה מקיבוץ ניר עוז, שוחררה מהשבי במסגרת עסקת החטופים. איילה סיפרה, כי בני המשפחה מחלקים את זמנם בין הטיפול בתמר למאבק על חייהם של יורם ושאר החטופים.

לפני כחודש פרסם החמאס סרטון, כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית שלו, בו נראו החטופים הקשישים חיים פרי, עמירם קופר ויורם מצגר . בנו של יורם אמר זמן קצר לאחר פרסום הסרטון כי "הוא מאוד רזה, גם חיים ועמירם שאיתו נראים במצב לא טוב ולא במצב הרגיל שלהם. לא רואים בדל של שמחת חיים על פניהם. הגיע הזמן להחזיר אותם מהר הביתה, אין לנו זמן".

תגיות:חטופים בעזהיורם מצגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה