חדשות בארץ

חמאס הקשה את התנאים לעסקת שחרור חטופים - התרופות לא הגיעו ליעדן

ארגון הטרור הבהיר למתווכים הקטארים והמצרים שלא ינהל משא ומתן לעסקאות נוספות, עד שישראל לא תכריז על סיום המלחמה וצה"ל ייסוג מעזה. בישראל מצפים מקטאר לוודא שהתרופות אכן מועברות לחטופים

שחרור חטופים, ארכיון (צילום: Atia Mohammed/Flash90)שחרור חטופים, ארכיון (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

הלחימה בעזה נמשכת היום (ראשון), היממה ה-106 ברציפות, וחמאס מקשה את התנאים לעסקה שתוביל לשחרור חטופים. ארגון הטרור העביר הודעה למתווכים הקטארים והמצרים לפיה לא יהיה משא ומתן עד שישראל תיסוג מעזה, תודיע על סיום המלחמה, ותכריז שהיא לא תתערב בשילוב חמאס בהנהגה העתידית ברצועה. חמאס דורש ערבויות בינלאומיות לתנאים שהציב.

גורמים בישראל ציינו כי הממשלה מוכנה להציע הפסקת אש ארוכה, הגדלה משמעותית של הסיוע ההומניטרי ושחרור אסירים, אולם חמאס מתמקד בדרישה להפסקת המלחמה. בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, ביקר בסוף השבוע במוסקבה, והתבקש על ידי הרוסים להוביל מהלך לשחרור חטופים, עם דגש על שלושה אזרחים רוסים שנחטפו מישראל. אבו מרזוק השיב, לפי דיווח ברשת RT בערבית, כי מדובר בשלושה חיילים ולרוב החיילים יש אזרחות כפולה. על כן, מצבם אינו שונה מחטופים אחרים והם לא יזכו לעדיפות.

באשר לעסקת התרופות שבוצעה בשבוע שעבר, בישראל מודים כי לפי שעה טרם התקבל מידע לכך שהחטופים קיבלו את התרופות. מאחר שקטאר היא זו שסיכמה עם חמאס על דרך העברת התרופות לחטופים, ישראל דורשת מהקטארים להביא הוכחות שהתרופות הגיעו ליעדן וסופקו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר עם משפחות חטופים במשרדו בירושלים. זו תהיה הפגישה העשירית של נתניהו עם משפחות של חטופים מאז פרוץ המלחמה. שר החוץ ישראל כץ ימריא הערב לבריסל, שם ישתתף במועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי. ממשרד החוץ נמסר כי "השר כץ ידון עם מקביליו בדחיפות להכריע את חמאס ולהשיב את כל החטופים ללא תנאי". השר כץ מסר: "אנו ממשיכים במערכה דיפלומטית למתן גב לחיילי צה"ל הגיבורים והכרעת החמאס. בפגישות בבלגיה אפעל לגיוס האיחוד האירופי ללחץ להחזיר את החטופים, לפגיעה בחמאס ולקידום פרויקטים כלכליים שישנו את האזור וידחקו את איראן".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה