חדשות בארץ

דיווח: לחמאס יכולת צבאית לעוד מספר חודשים; עשרות מחבלים חוסלו ברצועה

סוכנות המודיעין האמריקנית פרסמה דו"ח לפיו לארגון הטרור עדיין יש תחמושת ללחימה בעזה ולשיגורים לישראל. חילות הים, האוויר והיבשה חיסלו ביממה האחרונה מחבלים וחשפו מבנים בהם הוחזקו אמצעי לחימה

לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן היום (ראשון) כי לוחמי צה"ל חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים ברצועת עזה ואיתרו אמצעי לחימה רבים.

כוחות זרוע הים, המסייעים לכוחות הקרקעיים בתצפית ובתקיפת מטרות של ארגוני הטרור, זיהו מבנה בו ארבו מחבלים לכוחותינו במרכז הרצועה. בשיתוף פעולה עם לוחמי חטיבה 179 תקפו את המחבלים והסירו את האיום.

בחאן יונס, חיל האוויר וצלפי עוצבת הקומנדו חיסלו מחבלים רבים. כמו כן, לוחמי חטיבה 55 איתרו אמצעי לחימה רבים במבנה צבאי של החמאס. במרחב דרג׳ תופאח בצפון הרצועה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 401 ניהלו קרבות ירי וחיסלו כ-15 מחבלים. כמו כן, פשטו על מבנה צבאי של החמאס ואיתרו מדים ואמצעי לחימה רבים.

המודיעין האמריקני: חמאס נפגע אך לא התמוטט

ה"וול סטריט ג'ורנל" היוצא לאור בארה"ב דיווח, בהסתמך על גורמי סוכנות המודיעין האמריקנית, כי למרות לחימה אגרסיבית וממושכת ברצועת עזה, צה"ל חיסל רק 30-20 אחוזים ממחבלי חמאס.

גופי המודיעין בארה"ב מעריכים בנוסף שלחמאס עדיין יש כמויות של תחמושת וכושר לחימה, גם עבור המערכה מול צה"ל וגם עבור שיגורים לשטח ישראל. לדברי אותם גורמים שצוטטו "חמאס שינה את שיטות הלחימה, פועל בקבוצות קטנות, אורב ללוחמי צה"ל ומסתתר היטב בין מארבים". עוד עולה מהדיווח כי חמאס כבר עוסק בכינון מחדש של כוחות השיטור שלו בחלקים מסוימים בעיר עזה.

כזכור, בשבוע שעבר פירסם צה"ל שורה של נתונים מהלחימה: רוב מחבלי ובכירי חמאס עדיין בחיים, כ-9,000 מחבלים נהרגו ברצועה. בדרגי הפיקוד חוסלו שני בכירים בדרג מח"ט ו-19 בדרג מג"ד. בדרג מפקדי הפלוגות בחמאס חוסלו יותר מ-50 מחבלים. מספר המטרות שהותקפו מפרוץ המלחמה בזירת עזה עומד על כ-30 אלף, ובזירה הצפונית עומד על כ-750. כ-9,000 רקטות ששוגרו מעזה חדרו לשטח הארץ מפרוץ המלחמה, כ-2,000 רקטות מלבנון וכ-30 מסוריה.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה