חדשות בארץ

קרוביו של החייל שנפל בקרב ברצועה: "התחנן להילחם בעזה"

דובר צה"ל התיר לפרסום כי רס"ל (מיל') אוריאל אביעד סילברמן ממושב נחלים נפל בקרב בדרום רצועת עזה. עם פרוץ המלחמה שובץ למילואים ביו"ש אך התעקש להצטרף לכוחות הפועלים ברצועה

רס"ל אוריאל סילברמן הי"ד (צילום: דובר צה"ל)רס"ל אוריאל סילברמן הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

בבית העלמין ביישוב נחלים יובא היום (ראשון) למנוחות רס"ל (מיל') אוריאל אביעד סילברמן, בן 23, ממושב נחלים, לוחם בגדוד 7421, 'חטיבת קרייתי' (4), שנפל בקרב בדרום רצועת עזה.

סילברמן הי"ד, לוחם בשיריון, בנם של דוד ואביבה ובוגר ישיבת איתמר, סיים את שירותו הצבאי כמה חודשים לפני פרוץ המלחמה. עם תחילת המתקפה על העוטף בשמחת תורה ביקש להשתבץ לשירות מילואים. תחילה נשלח ליהודה ושומרון אך בעקבות בקשתו הוא הועבר לרצועת עזה.

קרוב משפחתו של אוריאל סילברמן סיפר: "הוא התנדב לשרת בשיריון, לא היה לו פרופיל ונלחם להעלות אותו כדי להיות שיריונר. הוא השתחרר שלושה חודשים לפני המלחמה ולא הספיק להיות משובץ למילואים. עם פתיחת המלחמה הלך לש"ג של בסיס ליד הבית, והתחנן מקצינים שנכנסו שייקחו אותו למילואים אצלם. בהמשך הצליח למצוא מקום לעשות בו אבטחה שוטפת ביו"ש, אבל זה לא הספיק לו וכל הזמן נלחם למצוא מקום בגדוד שיריון במילואים כדי להילחם בעזה. אחרי חודש מצא את הגדוד, הצליח למצוא מקום בהסבה לסימן 4, ובזמן שאנחנו חשבנו שהוא בהסבה הוא כבר קיבל שיבוץ מבצעי והתחיל את משימותיו עם הגדוד בעזה".

אמא שלו, אביבה, הייתה בשוויץ, לשם נסעה כדי לעזור להורים שלה. הבשורה הקשה על נפילת בנה הגיעה כחצי שעה לפני כניסת השבת. היא לא הצליחה למצוא דרך להגיע מיד במוצ"ש והבוקר יהודי קהילת ציריך ליוו את האמא, הסבא והסבתא לשדה התעופה בחזרה ארצה.

כרמי יוגב, חבר של אוריאל, ספד לו: "אח יקר, חושב שהכי נכון לתאר אותך זה שהלב שלך היה גדול לפחות כמוך. לעולם היית בטוב, מצחיק, אכפתי, לעולם נהגת באחר בכבוד. כנראה שאלוהים לוקח רק את הטובים. תחסר לנו הרבה, תודה על מה שנתת, נוח על משכבך בשלום, נתגעגע".

ישיבת איתמר פרסמה הודעת אבל על נפילתו של סילברמן: "כואבים עם כל עם ישראל את נפילתו בקרב של תלמיד ישיבתנו בוגר מחזור כ"א אוריאל סילברמן הי"ד. 'ארץ אל תכסי דמם'. רבני ובוגרי ותלמידי הישיבה כואבים את השרפה אשר שרף ה' ושולחים תנחומים למשפחתו".

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה