חדשות בארץ

תיעוד: הריסת בתיהם של מחבלי חמאס, מבצעי הפיגוע במחסום המנהרות

שני המחבלים רצחו בחודש נובמבר את רב"ט אברהם פטנה הי"ד. חקירת השב"כ העלתה כי היו בדרכם לבצע פיגוע רחב היקף בירושלים ולוחמי המחסום, שחשדו בהם, מנעו זאת

הכנת הבית להריסה (צילום: דובר צה"ל)הכנת הבית להריסה (צילום: דובר צה"ל)
אא

לוחמי צה״ל במילואים, כוחות הנדסה ומג"ב הרסו הלילה (בין שבת לראשון) בחברון שבחטיבת את בתי שני מחבלי החמאס, שביצעו יחד עם מחבל נוסף את הפיגוע במחסום המנהרות ב-16 בנובמבר. בפיגוע נרצח לוחם צה"ל, רב״ט אברהם פטנה הי"ד. חמישה לוחמים נוספים נפצעו.

ההריסה כוונה נגד בתיהם של המחבלים עבד אל-קאדר קוואסמה, בן 26, בנו של עבדאללה קוואסמה, שעמד בראש הזרוע הצבאית של חמאס בחברון וחוסל בשנת 2003, וחסן מאמון קפישה, בן 28, אחיינו של איימן קפישה, ממשוחררי עסקת שליט שגורש ב-2011 לטורקיה. ביתו של המחבל השלישי, נער בן 17, טרם נהרס.

תיעוד מהריסת בתי המחבלים (צילום: דובר צה"ל)

כזכור, שלושת המחבלים הגיעו למחסום ברכב שנושא לוחיות זיהוי ישראלית מזויפת. יושבי הרכב עוררו את חשדם של כוחות הביטחון שפעלו במקום, והם ביקשו לעצור אותם לבדיקה במחסום, בסמוך לעמדת הבידוק.

בשלב זה, שלושה מחבלים פתחו בירי מטווח קצר לעבר הכוחות ובתוך שניות בודדות, השוטרים, לוחמי מג"ב, חיילי צה"ל ומאבטחים אזרחיים שהיו במקום, חתרו למגע ונטרלו בירי את שלושת מחבלים, שחוסלו במקום. כתוצאה מפיגוע הירי, נפגעו 6 אנשים, אחד באורח קשה-אנוש שבהמשך נקבע מותו, והיתר באורח קל עד בינוני.

מחקירה ראשונית של זהות המחבלים, עלה כי מדובר בחוליית מחבלים פלסטינים שהגיעה עם הרכב מחברון לכיוון ירושלים, על פי החשד במטרה לבצע פיגוע גדול ומשמעותי הרבה יותר. בזירת הפיגוע נמצאו ברכבם של המחבלים שני רובי סער מסוג M-16, שני אקדחים, מאות כדורים ותחמושת בתפזורת, מחסניות רבות מלאות בתחמושת, שני גרזנים ולבוש דמוי מדי צה"ל.

תגיות:הריסת בתי מחבליםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה