חדשות בארץ

ועדת החוקה: לבטל ייצוג משפטי של מחבלים; היועמ"שית מתנגדת

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, העלה לדיון הצעת חוק לפיה יבוטל הייצוג המשפטי של מחבלים. היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, טענה כי החוק המוצע יביא לפגיעה בלגיטימציה של ישראל במוסדות המשפטיים הבינלאומיים

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ועדת החוקה של הכנסת דנה היום (ראשון) בהצעת חוק של היו"ר, ח"כ שמחה רוטמן, שנועדה למנוע ממחבלי החמאס ייצוג משפטי. היועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה הגישה לוועדה חוות דעת, לפיה יש להתנגד להצעת החוק. הנימוק העיקרי: החוק יביא לפגיעה בלגיטימציה של ישראל במוסדות המשפטיים הבינלאומיים, במיוחד על רקע התביעה בגין רצח עם שהגישה דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. עם זאת, חברי הוועדה נוטים לאשר את הצעת החוק, חרף התנגדות היועמ"שית. יש לציין כי אנשי הסניגוריה הציבורית הודיעו כי הם מסרבים לייצג מחבלים, וזו אחת הסיבות שיש צורך לשנות את החוק.

בנוסף, ועדת החוקה אישרה פה אחד, לקריאה שנייה ושלישית, את החוק שיאריך את התקנות למניעת מפגש עו"ד עם עצורי מתקפת שמחת תורה. החוק קובע כי ניתן למנוע פגישה בין מחבלים לבין עורכי דין ב-180 הימים הראשונים מהרגע שנעצרו. 

רוטמן התייחס לכך: "שלא ישתמע שאני חושב שיש להקל עם עצירי עזה. כשאנחנו באירוע מלחמתי ביו"ש, בירושלים, בת"א וגם ברצועת עזה ובעוטף עזה, כדאי להתחיל לשנות את הקונספט במערכת אכיפת החוק. אין הבדל בין חמאס עזה לחמאס טול כרם. כשמייצרים הסדר יש להבין את הייחודיות של אירועי הטבח ולתת מענה מהותי רחב יותר".

במענה לאפשרויות שהציג רוטמן, משרד המשפטים לא שלל את האפשרות למינוי "עו"ד מיוחד" עם סיווג ביטחוני: "נושא הייצוג כולו נמצא בדיוני הצוותים המשפטיים ובינינו לבין הסנגוריה מתוך אחריות ציבורית, ואין לנו עדיין שורות תחתונות שנוכל להביא בפני הוועדה".

נציגי המשטרה שנכחו בדיון הוסיפו כי "נכון להיום גבינו למעלה מ-1500 עדויות ומבחינת חומרי חקירה וההיבטים הפורנזיים שנתפסו המשמשים אותנו בחקירה, לו חשוד היה נפגש עם עו"ד זה היה מקשה ומחבל בחקירה. כלל העצורים מיוצגים על ידי שני עורכי דין בלבד. זה נתון משמעותי שאף הוא בעל השלכה על מניעת המפגש. בית משפט במחוז הדרום מינה את עורכי הדין כי הסנגוריה מסרבת לייצגם".

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה