חדשות בארץ

קצינים במילואים לקבינט: "לא לאפשר לעזתים לחזור לצפון הרצועה, כל עוד החטופים בעזה"

בעקבות הכוונה לדלל כוחות בצפון הרצועה, 130 קצינים ששירתו ומשרתים בעזה חתמו על מכתב שנשלח לקבינט המלחמה ולרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי: "אין סיבה שאחמד יחזור לביתו לפני שזיו וגלי ישובו לביתם"

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

כ-130 מפקדים וקצינים במילואים, מדרגת סגן אלוף ועד אלוף, שהשתתפו או משתתפים באופן פעיל במלחמה, חתמו על מכתב חריג שמיועד לחברי קבינט המלחמה ולרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי.

החותמים דרשו למנוע את חזרתם של כמיליון עזתים לבתיהם בצפון רצועת עזה, כל עוד 136 החטופים הישראלים נמצאים בשבי חמאס ולא משוחררים. כך דווח היום (ראשון) ב-ynet.

בין החותמים ראשי מטות, חטיבות ואוגדות, מנהלי לחימה, מפקדי גדודים במילואים ובעלי תפקידים דומים. בין היתר כתבו במכתבם: "התגייסנו לפני כ-100 ימים ולחמנו בכל הגזרות לטובת המטרות שהגדרתם לנו, שחרור החטופים והשמדת ארגון חמאס. ברצוננו לבטא את הערכתנו על אופן ניהול המערכה, שמנוהלת ומובלת על ידי מפקדים שאין ראויים מהם. בימים האחרונים צה"ל החל לשחרר חטיבות מילואים, ומיד צפות ועולות בנו השאלות: האם עמדנו במשימה שלשמה התגייסנו, ואיך מתורגמים אותם הישגים משמעותיים שהשגנו בשדה הקרב להישגים ברמה האסטרטגית".

"עלינו לוודא כי ההישג היחיד שכן הושג במערכה עד לשלב הנוכחי אינו נשמט מידינו, והוא ההישג הקרקעי. פינינו, בצעד חסר תקדים, את מרבית אוכלוסיית העיר עזה וייצרנו שליטה מבצעית בחלקים נרחבים של העיר. את ההישג הזה עלינו לשמר לטובת המשך הלחימה, בראש ובראשונה עלינו להשלים את משימת פינוי האוכלוסייה מאזור הלחימה בצפון הרצועה, ואז עלינו לוודא חסימה מלאה של המסדרון על בסיס נחל עזה, מעל ומתחת לקרקע".

הקצינים טענו כי ברגע שיושלם תהליך ביתור הרצועה, יש להכריז באופן רשמי כי תושבי העיר עזה לא יוכלו לשוב לבתיהם כל עוד החטופים לא ישוחררו מהשבי. "משוואה כה פשוטה ומתבקשת. אין שום סיבה שאחמד יחזור לביתו בעזה לפני שזיו וגלי ישובו לבתיהם בכפר עזה".

לסיום כתבו: "זה נכון ערכית, צבאית ומדינית ולפי הדין הבינלאומי. אנו מכריזים בקול ברור וחזק: 'לא חוזרים עד שמנצחים'. אסור שגם המלחמה הנוכחית תסתיים בתחושת חמיצות נוראה ובהמתנה לסבב הבא. נקרתה בפנינו הזדמנות לשינוי המציאות מן היסוד".

תגיות:מלחמת חרבות ברזללוחמי מילואים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה