חדשות בארץ

בכירים בצה"ל מסבירים: זה הסיכוי לתפוס את יחיא סינוואר בקרוב

גורמים בכירים בצה"ל מעריכים, כי בעקבות הפעילות הצבאית גובר הסיכוי לאיתור חטופים וכי הטבעת בחאן יונס מתהדקת על מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר. עם זאת, הם לא פסלו את האפשרות שסינוואר יעבור למקום מסתור אחר כאשר ירגיש שצה"ל סוגר עליו

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

לפי שיחות של גורמים בכירים בצה"ל עם אתר וואלה, הם מעריכים שבימים האחרונים מתבצע מעבר לשלב רגיש מאוד בלחימה, בו גובר הסיכוי לאיתור חטופים. הדברים מגיעים על רקע התיעוד שפורסם על ידי דובר צה"ל בסוף השבוע, לפיו הצבא הגיע למנהרה בחאן יונס בה הוחזקו חטופים, בהם הילדה אמיליה שציוריה נתלו על הקירות.

"הסיכוי לאיתור חטופים גדל ככל שהכוחות מבצעים פעולות בשטח הרצועה, בדגש על חאן יונס. השילוב בין מודיעין לעבודה יסודית בשטח מניב תוצאות. יש התקדמות, יש ממצאים נוספים כולל כלוב שהוחזקו בו חטופים ועדיין נמצא בבירור, וניסיון מורכב מאוד לאתר גופות ביותר ממוקד אחד", אמרו אותם גורמים לכתב אמיר בוחבוט.

הם הוסיפו כי "לפי ההערכות, כוחות צה"ל מתקרבים לסינוואר במרחב חאן יונס", אך הם לא פסלו אפשרות שהוא יעבור למקום מסתור אחר בקרוב, ברגע שירגיש שצה"ל קרוב מספיק.

בחטיבת כפיר מדווחים שהמשמרות של החיילים מתבצעות על פני יממה שלמה, זאת כדי "להגביר את הלחץ ותחושת הנרדפות של המחבלים, ולייצר יותר הזדמנויות מבצעיות כדי לחשוף את המיקומים שלהם בזמן שהם מסתתרים במנהרות, פירים או דירות מסתור".

כוחות ההנדסה פועלים גם הם בצוות הקרב החטיבתי של כפיר במשמרות מסביב לשעון במטרה להגביר את מנופי הלחץ על השטח הפלסטיני.

גורם בכיר בצבא הבהיר כי "אנחנו לא פוסלים את האפשרות שהתקבלה החלטה בחמאס לפזר את החטופים תחת שמירה במספר גדול יותר של מוקדים מבלי שהשומרים שלהם ידווחו לאחור מה מצבם עד שתתבהר מבחינתם כוונת ישראל להמשיך במלחמה".

בצה"ל מדווחים כי היחידות השונות דרוכות לכל התפתחות או שבב מידע שיגיע ויוכל לסייע בסקירת, איתור ושחרור החטופים.

תגיות:חמאסיחיא סינווארחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה