חדשות בארץ

המתווה המוצע לשחרור החטופים: 90 ימי הפוגה, שחרורם וסיום המלחמה

גורמים בממשל ביידן החלו בניסוח הצעה להסכם שיוביל לשחרור החטופים בתמורה לכך שלאחר ממכן, ישראל תודיע רשמית על סיום המלחמה. גורם ישראלי: "האמריקנים חותרים להקמת מדינה פלסטינית"

מיצג המנהרה בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)מיצג המנהרה בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

גורמים בממשל ביידן צוטטו הלילה (בין ראשון לשני) בתקשורת האמריקנית וציינו כי הממשל מגבש הצעה חדשה שתוביל לשחרור החטופים וסיום המלחמה. בישראל לא הגיבו על הפרסום.

על פי ההסכם המוצע, ישראל תכריז על הפוגה שתימשך עד ל-90 יום. כוחות צה"ל יצאו מהערים ברצועה ויתפרסו ברצועת ביטחון קרובה לגבול הישראלי. החמאס ישחרר בשלבים את כל החטופים וישראל תשחרר אסירים. בסיום שלושת החודשים, אם הכל יתבצע לשביעות שני הצדדים, ישראל תודיע על סיום המלחמה ותיסוג מעזה, הרשות הפלסטינית תקים גוף שינהל את הרצועה, הסעודים, ויתכן מדינות נוספות, יחתמו על הסכם נורמליזציה עם ישראל ובהמשך תוקם מדינה פלסטינית ביו"ש ובעזה. 

מאחר שלא מדובר בהצעה רשמית שהונחה על שולחן הקבינט, בישראל העדיפו לא להגיב על הפרסום. גורם ישראלי אמר כי אם הדיווח נכון, הרי שהאמריקנים חותרים להקמת מדינה פלסטינית.

אמש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להצעת חמאס לסיים את הלחימה כתנאי לשחרור החטופים ואמר: "אנחנו ממשיכים במלחמה בכל החזיתות ובכל הגזרות. אנחנו לא נותנים חסינות לאף מחבל - לא בעזה, לא בלבנון, לא בסוריה ולא בשום מקום. מי שמנסה לפגוע בנו - אנחנו פוגעים בו. בעניין חטופינו, אנחנו החזרנו עד היום 110 מהחטופים הביתה, ואנחנו מחויבים להחזיר את כולם. זהו אחד מיעדי המלחמה והלחץ הצבאי הוא תנאי הכרחי להשלמתו. אני עובד בעניין הזה סביב השעון. אבל שיהיה ברור: אני דוחה על הסף את תנאי הכניעה של מפלצות החמאס".

"אם נסכים לתנאי החמאס - לוחמינו נפלו לשווא", אמר נתניהו. "אם נסכים לכך, לא נוכל להבטיח את ביטחון אזרחינו, לא נוכל להחזיר את המפונים בביטחה לבתיהם, והטבח הבא יהיה רק עניין של זמן. אני לא מוכן להשלים עם פגיעה אנושה כזאת בביטחון ישראל, ולכן לא נסכים לכך. התנאים שמעמיד החמאס מחדדים אמת פשוטה - אין תחליף לניצחון. רק ניצחון מוחלט יבטיח את חיסול החמאס והחזרת כל חטופינו".

המצרים: שחרור חטופים בשלבים בתמורה לערבויות

גורם מצרי אמר היום לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הפרו-קטארי כי "יש תפנית בסיכוי לגבש הסכם מדורג שמבוסס על הפסקת אש בשלבים עם ערבויות". לדבריו, מתנהלות כעת התייעצויות לקביעת הסעיפים בכל שלב בהסכם, כדי לנסות להגיע להסכמה בין שני הצדדים. הדיווח לא פירט את תוכן ההצעה.

חבר הלשכה המדינית בג'יהאד האיסלאמי, עלי אבו שאהין, אמר בתגובה שארגונו לא קיבל שום הצעה רשמית לשחרור חטופים, משום גורם. גם בחמאס לא הגיבו לדברים.

בחדשות 12 דווח אמש כי גורמים ישראליים אישרו כי "הצדדים מתקרבים זה לזה במשא ומתן לשחרור החטופים. יש מתווים חדשים וצירים אפקטיביים, אבל הפערים טרם צומצמו".

ארה"ב ואירופה לוחצות על ישראל להעביר לעזה סיוע דרך נמל אשדוד

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי לפי ההצעה שמקדמים בארה"ב ובאירופה, הסיוע ההומניטרי שמיועד לרצועה יועבר לנמל אשדוד דרך קפריסין, ומשם יוכנס לעזה דרך מעבר כרם שלום. המטרה: ליצור אלטרנטיבה להעברת הסיוע ממצרים - תוך שמירה על דרישותיה של ישראל לבידוק ביטחוני קפדני של הציוד.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלתרופות לחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה