חדשות בארץ

שש שנים לאחר הפיגוע: הוחמר עונשו של מחבל - ירצה 20 שנות מאסר

בית המשפט הצבאי לערעורים קיבל את עמדת הפרקליטות הצבאית והוסיף חמש שנות מאסר לעונש הקודם שנקבע. הפיגוע התרחש בשנת 2018 בבית ג'אלה, במהלכו נפצע אזרח ישראלי באורח קל

זירת הפיגוע, ארכיון (צילום: איחוד הצלה יו"ש)זירת הפיגוע, ארכיון (צילום: איחוד הצלה יו"ש)
אא

בית המשפט הצבאי לערעורים החמיר היום (שני) את עונשו של המחבל אחמד מסאלמה, אשר דקר בשנת 2018 את אהרון הלר בכפר בית ג'אלה באמצעות סכין יפנית. על המחבל נגזרו לפני כשלוש שנים 15 שנות מאסר והפרקליטות הצבאית ערערה על עונשו.

בכתב האישום נטען כי המחבל זיהה את הלר יוצא מחנות ודקר אותו באמצעות סכין יפנית בראשו ובפניו לא פחות מתשע פעמים. הלר הצליח להיחלץ מהמחבל כשהוא שותת דם, והמחבל נמלט מהזירה. בני משפחתו של המחבל הסגירו אותו לכוחות הביטחון.

לפני כשלוש שנים גזר בית הדין הצבאי 15 שנות מאסר על המחבל, זאת למרות בקשת הפרקליטות לענישה של בין 19 ל-25 שנות מאסר. בעדותו תיאר הלר כיצד הותקף וסיפר כי המחבל ניסה לדקור אותו בגרונו כדי לגרום למותו.

הרכב השופטים יאיר תירוש, מאור עווד וחיה זנדברג קיבלו את ערעור הפרקליטות הצבאית וכתבו בין היתר בגזר הדין: "המשיב תקף את הקורבן ולא חדל תוך נחישות רבה לבצע את זממו. המשיב כינה את נפגע העבירה 'יהודי', דבר ההופך אותו לחלק מקבוצה אותה יש להרוג. מעשיו של המשיב הם מעשי שנאה לאדם שלא עשה לו מאומה שהסיבה היחידה לניסיון לרצוח אותו הוא מוצאו הלאומי".

הלר הגיב להחלטת בית המשפט: "אני מברך את הפרקליטות על הגשת הערעור ואת שופטי בית המשפט על ההחלטה הנבונה להחמיר בעונשו של המחבל. דווקא בימים אלו חשוב מאוד שתהיה יד קשה מול הטרור".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שייצג את הלר, הוסיף: "מדובר בפסק דין חשוב שקובע רף ענישה גבוה לניסיון לרצח אף שמדובר בפציעה קלה של נפגע העבירה. כפי שציינו השופטים בפסק הדין מדובר במחבל שבא לרצוח יהודי רק בשל היותו יהודי ועל עצם רצונו לרצוח יש לגזור על המחבל שנות מאסר ארוכות, גם אם בסופו של דבר היהודי ניצל מהדקירה".

תגיות:פיגוע דקירהגזר דין מחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה