חדשות בארץ

פרשיה ביטחונית חמורה: גורמים במנהל האזרחי סייעו לפלסטינים להיכנס במרמה לישראל

בתום חקירה סמויה עצרה המשטרה 14 חשודים, בהם בכיר לשעבר במנהל האזרחי ושני קציני צה"ל שעודם משרתים. החשוד המרכזי בפרשה: תושב סח'נין, שנעזר בבנו המשרת במנהלת התאום והקישור

מעצר שוהים בלתי חוקיים, ארכיון (צילום: NATI SHOJAT/FLASH90)מעצר שוהים בלתי חוקיים, ארכיון (צילום: NATI SHOJAT/FLASH90)
אא

הותר היום (שני) לפרסום כי בתום חקירה סמויה שניהלה משטרת מחוז ש"י נעצרו 14 חשודים, בהם בכיר לשעבר במנהל האזרחי בדרגת סגן אלוף, קצין ושני נגדים שעדיין משרתים בצה"ל. המעורבים עסקו בסחר של היתרי עבודה לפלסטינים, תמורת אלפי שקלים להיתר. העצור המרכזי בפרשה הוא תושב סח׳נין בן 53, שהפעיל את הרשת ונעזר בבנו, ששירת כנגד במפקדת התאום והקישור במרחב אפרים. לבן, מתוקף תפקידו, היה אישור להנפיק את היתרי הכניסה.

על פי המשטרה, כל פלסטיני שעבורו הונפק היתר עבודה מזויף שילם בין ארבעת אלפים לעשרת אלפים שקלים עבור ההיתר. במשטרה מעריכים כי הונפקו אלפי היתרים מזויפים בשנה שקדמה למלחמה. כמו כן נבדק מידע לפיו חלק מהפלסטינים שקיבלו היתר כניסה היו ברשימת מסורבי הכניסה לישראל.

הרשת כללה מתווכים, ערבים ישראלים ופלסטינים, שאיתרו את הפלסטינים עבורם הונפקו ההיתרים המזויפים. האישורים שניתנו היו לעבודה בחקלאות במרחב קו התפר והגנו על אותם פלסטינים ממעצר. כלומר, אם שוטר היה בודק את הפועלים, הוא לא יכול היה לעצור אותם כי האישור נחשב תקין. ההערכה היא שהפועלים הפלסטינים נכנסו לעבוד בעבודות חקלאות שונות ברחבי הארץ, אך למעשה עבדו בכל מקום, ולא רק בחקלאות.

לפי הודעת המשטרה, החקירה התנהלה במהלך השנה בשיתוף המשטרה הצבאית החוקרת ויחידת יהלום ברשות המיסים. הבוקר פשטו שוטרי ובלשי מחוז ש"י, ביחד עם חוקרי המשטרה הצבאית, על בתיהם של החשודים בפרשה ביישובים שונים. החשודים הועברו לחקירה ומיוחסות להם עבירות של קבלת דבר במרמה, שוחד ותיווך בשוחד של עובד ציבור, איסור הלבנת הון וסחיטה באיומים – כל אחד על פי חלקו בעבירות האמורות. בהמשך היום הם יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

 

 

תגיות:משטרהשוהים בלתי חוקיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה