חדשות בארץ

"היום נלמד לצייר שהיד": הסתה במערכת החינוך הפלסטינית – בחסות אונר"א

ספרים שנתפסו בבתי ספר פלסטינים במזרח ירושלים חשפו את תכני הלימוד שמועברים לילדים. באחד הספרים, שהודפס בחסות אונר"א, צוין כי "אין מקום לישראל בפלסטין החופשית". ועדת החינוך והוועדה לזכויות הילד דנו בהסתה הפלסטינית

מזרח ירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מזרח ירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

דיון משותף לציון יום החינוך העולמי התקיים היום (שני) בוועדת החינוך, התרבות והספורט ובוועדה לזכויות הילד. הוועדות דנו בהסתה הפלסטינית, וקראו להוציא את תכני השנאה והאנטישמית מהחינוך ברשות הפלסטינית. בנוסף, מתחו הוועדות ביקורת חריפה על האו"ם ואונסק"ו, שלא עשו דבר כנגד תעשיית החינוך הפלסטיני המלמדת לג'יהאד, לדמוניזציה של יהודים וישראלים ולדה לגיטימציה של מדינת ישראל.

לחברי הוועדות הוצגו ספרים, שחלקם הודפסו על ידי אונר"א, ובהם תוכן המסית נגד ישראל. למשל, בספר מדעים לילדי כיתה ג' צוין כי "אין מקום לישראל בפלסטין החופשית". בספר אחר המיועד למורה לאומנות, מוצעת האפשרות לצייר סצנת חתונת שהיד, שזוכה, על פי האמונה האסלאמית, לתגמול בעולם הבא. חלק מהספרים התגלו בבתי ספר במזרח ירושלים.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יוסף טייב, אמר: "מי שיחנך לטרור – אין מקומו במערכת החינוך. מתחת לאף שלנו, במזרח ירושלים, תחת פיקוח של משרד החינוך ושל ועדת החינוך שאני עומד בראשה, יש הסתה קשה בספרי הלימוד. עד כה לא הצלחנו, והפיקוח אינו מלא ואינו מביא תוצאות. לפני שנבוא בטענות מוצדקות לאונר"א, בואו נטפל פה אצלנו".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ אלי דלל, הוסיף: "כשמחנכים לשנאה ורצח של ילדים קטנים, אז למה מצפים? כל מדינות העולם חייבות לקרוא לחינוך, אהבה ושלום וכבוד הדדי ולא לשנאה. הוועדות קוראות לפרק את מערכת החינוך של אונר"א, שהפכה לכלי שטנה אנטי ישראלי ולחלק אינטגרלי של תשתית הטרור של החמאס".

בדיון השתתף החוקר ד"ר ארנון גרויס, מזרחן בהכשרתו, שאמר: "ספרי הלימוד ברשות הפלסטינית עושים דמוניזציה ליהודים ומכנים אותם אויבי האל. ספר השפה הערבית המיועד לתלמידי כיתה ה' מפאר את המחבלת דלאל אל-מוגרבי, שפיקדה על התקפת הטרור על אוטובוס בכביש החוף ב-1978 ובה נרצחו יותר משלושים ישראלים. בספר נכתב 'ההיסטוריה הפלסטינית שלנו מלאה בשמות מרטירים רבים שהקריבו את נפשותיהם למען המולדת, וביניהם המרטירית דלאל אל-מוגרבי שציירה במאבקה תמונה מתמונות קריאת התגר והגבורה, דבר שהפך את זכרה לנצחי בליבותינו ומוחותינו'".

מהנתונים שהוצגו בדיון עולה, כי ל-20% מבתי הספר במזרח ירושלים לא נכנס נציג פיקוח של משרד החינוך. סגן מנהל האגף לפיתוח פדגוגי במשרד החינוך, יובל אוליגסטון, הודה: "יש לנו אתגר מול מערכת החינוך במזרח ירושלים, אבל בבתי הספר המפוקחים שם, מעל שליש מהם לומדים את מערכת הלימוד הישראלית".

תגיות:הרשות הפלסטיניתועדת החינוךחינוך לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה