עובדות שלא ידעתם

מה רבו מעשיך השם: העצים היפים, המיוחדים והמוזרים ביותר בעולם

עצים שמאחסנים בתוכם מים, עץ מחליף צבעים ועצים שיוצרים שביל קסום לטיול מופלא – צאו לסיור וירטואלי בין אילנות העולם, ולא תוכלו להישאר אדישים מול היופי המהפנט. כולם בחכמה עשית

עצי מייפלעצי מייפל
אא

אם היינו צריכים לספר כאן על כל עצי העולם המיוחדים והנדירים - לכתבה הזו לא היה סוף. ישנם קרוב ל- 100,000 סוגי עצים בעולם, ומתוכם אינספור מרשימים כל כך - שהנשימה נעתקת נוכח מראם המרהיב. ובכל זאת, בחרנו 5 עצים יצאי דופן מרחבי העולם – כל אחד מהם מספר סיפור שונה, בעל היסטוריה ארוכת שנים, ומיקום שונה על גבי המפה. צאו לסיור.

1. עץ באובב

עצי הבאובב, הגדלים במדגסקר, אפריקה ואוסטרליה, הם עצי ענק היכולים לצמוח לגובה 30 מטרים ולהגיע לרוחב של 11 מטרים(!). מה שמיוחד בהם באמת זו העובדה שהם מלאים מים. עץ באובב ממוצע יכול לאחסן עד 120 אלף ליטרים של מים בתוך הגזע, מה שמאפשר לו לשרוד גם בתנאים קשים במיוחד.

 

2. אקליפטוס האיים

לא יאמן, אבל העץ הצבעוני הזה לא נצבע בצבעי אקריליק או גואש. אקליפטוס האיים, הידוע גם בכינוי אקליפטוס קשת בענן, גדל כך באופן טבעי! העץ גדל בחצי הצפוני של כדור בארץ, בעיקר באינדונזיה ובדרום הפיליפינים. מידי שנה קליפתו מתקלפת וחושפת את צבע הגזע – ירוק בהיר. הפלא האמיתי מתרחש כשצבעו של הגזע משתנה לגווני חום, אדום, כחול וורוד - בדיוק כמו בתמונה.

 

3. עצי הרוח

חשופים לרוחות חזקות, שמגיעות היישר מהקוטב, עומדים עצי הרוח של ניוזילנד לבדם בשממה מול איתני הטבע. אין סביבם ולו דבר אחד שיחסום את הרוחות הקפואות, לכן צורתם מתעצבת אך ורק על ידי זרמי האוויר. דבר זה גורם לעצים לגדול בזוויות שונות ומשונות, ולהעניק להם מראה ייחודי.

 

4. עצי דם הדרקון

עצים מיוחדים שגדלים באיים סמוך לחופי תימן. הם נקראים "דם הדרקון" על שם שרף העץ שצבעו אדום עז. לאורך השנים השתמשו המקומיים בשרף "דם הדרקון" הן כצבע, והן לייצור תרופות טבעיות.

 

5. עצי מייפל

עץ המייפל משמש בתעשייה להכנת כלי נגינה ורהיטים. בנוסף, זנים מסוימים, כמו אדר הסוכר, משמשים להכנת סירופ מייפל, הידוע בטעמו האיכותי ובמתיקותו. במדינת אורגון, ארה"ב, החליטו לנצל דווקא את העלים הייחודים לעץ, ושתלו מאות ממנו בשורות מסודרות – מה שיוצר שביל קסום לטיול רגלי מופלא.

תגיות:ט"ו בשבטעצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה