חדשות בארץ

קודם זקנים ונשים, אחר כך השאר: המתווה של ישראל לשחרור החטופים

ראש הממשלה שנפגש עם משפחות החטופים הבהיר שיש יוזמה ישראלית לעסקה. לפי דיווח, ישראל מוכנה לשחרור חלק מהחטופים והיא פירטה מי ישוחרר קודם. הערכה: התשובה למתווה תגיע עד מחר

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי משפחות חטופים הולידה אמירה מצדו. הוא סיפר להם כי הניח יוזמה לשחרור החטופים. נתניהו הדגיש כי אין הצעה אמיתית של חמאס על הפרק אבל היוזמה הישראלית מפיחה בהם תקוות.

בחדשות 12 פורסם היום (שלישי) כי ישנם כמה עקרונות בסיס, קווים ירוקים ואדומים, שגובשו בירושלים. אלו מהווים יסודות למשא ומתן. כלומר, זו לא הצעה סופית, אלא עקרונות שעברו למתווכים, כשעל פי ההערכות עד מחר (רביעי) תגיע תשובת חמאס בעניין.

צריך לזכור שחמאס דורש בינתיים להפסיק את הלחימה תוך נסיגת כל הכוחות מהרצועה, מה שלא היה מקובל על ישראל עד כה. מחר יגיע שליח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ברט מקגרק, לישראל. הוא ביקש במצרים קודם ולפי גורם ישראלי "ב-24-48 השעות הקרובות נדע אם אפשר להתקדם לקראת התנעת שיחות".

לפי הכתבה, העקרונות כוללים את שחרור כל החטופים. יחד עם זאת, ישראל לא תסרב לעסקה שמוגדרת הומניטרית וכוללת חלק מהחטופים בלבד. בנוסף, ישראל מדברת על מתווה בשלושה שלבים, בדומה מאוד להצעות המצריות והקטאריות – קודם שחרור נשים, זקנים ופצועים - אחריהם גברים שאינם חיילים ולבסוף חברי כיתות כוננות, חיילים וגופות.

בתמורה לכך, כך לפי העקרונות שגובשו, ישראל תתחייב להפוגה של שבועות ארוכים, בין חודשיים לשלושה. בכל פעימה ייקבע מפתח שחרור לכל חטוף כששמות האסירים המשוחררים ייקבעו לפני כל פעימה. בנוסף, ישראל תשנה את פריסת הכוחות שלה ברצועה כשיש נכונות לאפשר חזרה של תושבים לחלק מצפון הרצועה. בנוסף, ישראל לא תתחייב להפסקת המלחמה, בשום שלב.

הבוקר דווח ברשת CNN שראש המוסד, דדי ברנע, הציע להגלות את הנהגת חמאס מהרצועה כחלק מתוכנית נרחבת להפסקת אש. לפי הדיווח, הוא נפגש לאחרונה בוורשה עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר. הבכיר הקטארי הבהיר ש"התוכנית הזו לא תעבוד" בטענה שישראל לא תפסיק את המלחמה לאחר שיברחו מעזה.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חטופיםעסקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה