חדשות בארץ

החות'ים: "נגיב בעוצמה על המתקפות שביצעו האמריקנים והבריטים"

אתרים צבאיים השייכים לארגון הטרור בתימן הותקפו על ידי צבאות ארה"ב ובריטניה. בנוסף, בריטניה הודיעה כי היא תטיל סנקציות על ארגונים המסייעים לחות'ים, הנתמכים על ידי חיזבאללה ואיראן

טילים בשימוש החות'ים (צילום: המורדים החות’ים בתימן)טילים בשימוש החות'ים (צילום: המורדים החות’ים בתימן)
אא

צבאות ארה"ב ובריטניה פתחו היום (שלישי) במתקפה רחבה נגד אתרים צבאיים בתימן השייכים למורדים החות'ים. התקיפה בוצעה במספר גלים, באמצעות טילים מונחים ומטוסי קרב. הראשונה בוצעה בלילה שבין שני לשלישי והאחרונה, ה-18 במספר, הערב.

צבא ארה"ב עדכן כי התקיפות, שזכו לכינוי "קשת פוסידון", כוונו לאתרי אמצעי לחימה, אתרי מכ"ם ובסיס מרכזי לשיגור טילים בליסטיים בשם "אלסואד" במרחב בירת תימן, צנעא.

על פי הודעת צבא ארה"ב, "ערכנו סבב נוסף של תקיפות ממוקדות והכרחיות נגד יעדים של החות'ים, שכוונו בעיקר נגד אתר אחסון תת-קרקעי ואתרים הקשורים ליכולות של המיליציה לבצע מעקב אווירי ולשגר טילים. התקיפות המדויקות נועדו לשבש ולפגוע ביכולות שבהן משתמשים החות'ים כדי לאיים על הסחר העולמי ועל חייהם של מלחים חפים מפשע".

משרד ההגנה של בריטניה הוסיף: "מסוקי קרב מסוג טייפון הצטרפו לכוחות אמריקנים בתקיפה נגד אתרים של החות'ים בתימן. מטוסי קרב השתמשו בפצצות מדויקות כדי לתקוף מטרות רבות בשני אתרים צבאיים הסמוכים לנמל התעופה בצנעא". שר ההגנה של בריטניה, גרנט שאפס, אמר כי התקיפות האחרונות "יביאו למכה נוספת למלאי המצומצם של החות'ים וליכולת שלהם לאיים על הסחר העולמי. נמשיך לתמוך ביציבות האזורית ברחבי המזרח התיכון".

בתגובה למתקפה, החות'ים פרסמו הצהרה לפיה הם יגיבו בעוצמה. חזאם אל אסד, חבר הלשכה המדינית של החות'ים, הפועלים בשליחות איראן, אמר לערוץ הקטארי "אל-ערבי" כי "כוחותינו ממשיכים בתקיפת ספינות ישראליות. המוצבים התימניים שהותקפו הם אזורים פתוחים או בסיסים לשעבר. מדובר בתקיפות האלימות ביותר על צנעא מתחילת התקיפות בתימן".

כזכור, ארה"ב הקימה קואליציה בת מספר מדינות אירופיות וערביות והחלה בתקיפת החות'ים, בתגובה למתקפות שביצע ארגון זה נגד ספינות בים האדום, שלטענתו מובילות סחורה לישראל או שייכות לחברות ישראליות. התקיפות פגעו בסחר החופשי בים האדום, וגרמו להפסדים כספיים ניכרים לחברות רבות בעולם, לא רק מתחום הספנות.

בריטניה: סנקציות על כל מי שמסייע לחות'ים

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, הצהיר כי יוכרזו סנקציות חדשות נגד גופים המסייעים למימון המורדים החות'ים, שליחי איראן בתימן, והוסיף כי "הפרלמנט הבריטי ידון מחר על גישת הממשלה להתפתחויות בים האדום". עוד ציין סונאק כי שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון, יבקר בימים הקרובים במזרח התיכון.

תגיות:צבא ארה"בחות'ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה