חדשות בארץ

היזם הצעיר שפיתח מערכת להצלת חיים נהרג באסון בעזה

רס"מ (במיל') אדם ביסמוט מקרני שומרון פיתח מערכת שמנטרת באופן חכם את כל מקרי הבטיחות והביטחון בים. המערכת הראשונה הוצבה בחוף המצודה באשדוד, והוכיחה את עצמה. אתמול נהרג ביסמוט ברצועת עזה

אדם ביסמוט הי"ד (צילום: עיריית אשדוד)אדם ביסמוט הי"ד (צילום: עיריית אשדוד)
אא

רס"מ (במיל') אדם ביסמוט, בן 35 מקרני שומרון, מפקד כיתה בגדוד 6261 שבחטיבה 261, נפל אתמול (שני) באסון ברצועת עזה. ביסמוט יובא למנוחות מחר בצהריים בבית העלמין ביישוב מגוריו.

שמו של ביסמוט עלה לכותרות לפני כשלוש שנים, עת הקים את חברת סייטביט והחל לפתח מערכת מצילת חיים שמנטרת באופן חכם את כל מקרי הבטיחות והביטחון בים. המערכת הראשונה הוצבה בקיץ האחרון בחוף המצודה באשדוד, והוכיחה את עצמה.

היום, עם היוודע דבר מותו, ספד לו ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי: "לפני כשבועיים הוא הגיע לפגישה עם מנהל אגף החופים, אריה תורג'מן, כדי להמשיך את יישום המיזם החדשני שהגה ונועד להציל חיים בחופי הים. היה לנו הכבוד להיות העיר הראשונה להציב את המערכת. מותו הוא אבידה גדולה למשפחתו, לחבריו, למכריו ולמדינת ישראל כולה. נמשיך להפעיל את המערכת ולהציל חיים, כפי שביקש אדם ביסמוט וכך ננציח אותו".

המערכת של חברת סייטביט יודעת לנטר את מצבם של 50 אלף מתרחצים ולהתריע בזמן על מקרי טביעה. היא מסייעת למעשה למצילים במלאכת הצלת החיים. ביסמוט החל את פיתוחה לאחר שהיה עד לטביעה בים, והבין שיש לו את הכלים לפתח תוכנה שתוכל להתריע על המתרחש בים ולהציל חיי אדם. המערכת שבנה מיושמת כבר היום בארץ ובחו"ל, ומונעת בפועל טביעות בחופי ישראל כמו תל אביב ואשדוד.

בריאיון שהעניק עם פיתוח המערכת, סיפר ביסמוט כי היא "מזהה ונותנת התראה מוקדמת כאשר אדם נכנס לאזור מסוכן ושוהה במים מתחת לעשר שניות. זהו פתרון טכנולוגי ייחודי ופורץ דרך המתבסס על ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית. המערכת מזהה מבעוד מועד מצבים מסכני חיים, מדווחת לגורמי ההצלה דרך מסך שליטה חכם ובו זמנית מתריעה במערכת הכריזה בחוף. בעוד שהמציל פשוט אינו מסוגל להשגיח באופן אבסולוטי על מאות או אלפי מתרחצים ברצועת חוף שלמה, הראייה הממוחשבת מסייעת לו 'לראות' גם את מה שקשה יותר להבחין בו מסוכת המציל. התוכנה הופכת ליד ימינו של המציל וסורקת עבורו את החוף, מהר לאין שיעור מהעין האנושית. בעתיד תפעיל המערכת גם רכיבי התראה והצלה בזמן אמת דוגמת רחפנים וסירות אוטונומיות".

לאחר הפיילוט המוצלח באשדוד והביצועים שלה בחוף תל אביב יצרו עם ביסמוט קשר נציגים של מספר מדינות, בהן ארה"ב ואוסטרליה, וכיום המערכת בדרכה להיות מותקנת בחופים רבים ברחבי העולם.

תגיות:חלל צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה