חדשות בארץ

האיש שמפקד על השטח בלב עזה: "נלחמים פה כל יום – ובשיא הכוח"

מפקד חטיבה 55 בראיון נדיר: "המחבלים מתחבאים מתחת לקרקע, אנחנו הורגים אותם גם מתחת לקרקע, הם גם יוצאים מעל הקרקע ואנחנו פוגשים אותם בהיתקלויות רבות"

(צילום: Chaim Goldberg/Flash90)(צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

כבר חודש וחצי נמצאים חיילי חטיבה 55 בח'אן יונס. הם הגיעו לשם דרך אותה פרצה בגדר שממנה עבר חמאס, ומזה שבועות ארוכים הם נמצאים בלב השטח העוין – מסכנים את חייהם כדי לשמור על המדינה.

"כשהגענו לפה, השטח לא נראה ככה, היה פה שטח בנוי מבוצר", אמר אל"ם עודד זימן, מח"ט 55 של הצנחנים, בראיון לחדשות 12. "יש פה לחימה של הרבה מאוד זמן עד שהגענו לתוצאה שהשטח נפתח. אחד הכללים שמלווים אותנו לאורך הלחימה, הוא לא לפגוע בתשתית כשאין צורך. חלק מהבתים, שהיו עד לפני חודש בתי חמאס, הפכו למוצבים של צה"ל. במקרה הזה, מפקדת הסמח"ט", הוא אומר ומצביע על אחד הבניינים.

"מבחינה טקטית, טיפלנו בכל מה שהיינו צריכים, יש פה קרב משולב של חיל האוויר עם כל חילות היבשה, שריון, הנדסה, חי"ר, ברמה מאוד גבוהה". הוא ממשיך, "טיפלנו בכל מה שהיה צריך לטפל וכיוונו אל תשתית טרור ולא אל דברים אחרים. המחבלים מתחבאים מתחת לקרקע, אנחנו הורגים אותם גם מתחת לקרקע, הם גם יוצאים מעל הקרקע ואנחנו פוגשים אותם בהיתקלויות רבות שהיו לנו כאן ואנחנו גם הורגים בהם מעל הקרקע, אבל יש פה לא מעט מפגשים.

"אנחנו נלחמים פה כל יום ובשיא הכוח, ויש לנו יעדים שאנחנו מייצרים קדימה כל הזמן. ממש לא מורידים את הרגל מהגז, להיפך, אנחנו ממקסמים כדי להגיע להישג כמה שיותר טוב אל מול האויב. אנחנו בשלב הלחימה, בשלב ההתקפה, יש פה אויב ויש פה יעדים".

מה שמייחד את החטיבה הזאת הוא שכל חיילי החטיבה הם מילואימניקים. עשרות מחיילי החטיבה, כך לפי הדיווח באותה כתבה, חתמו השבוע על מכתב בו הם מבקשים לא להפסיק את הלחימה, עד שיושגו מטרותיה.

"המכתב הזה הוא דוגמה אחת מיני רבות שאני מקבל, כולל פניות רבות מעשרות ומאות של לוחמים ומפקדים בחטיבה", מספר אל"ם זימן. "ברור לכולנו שאנחנו צריכים לסיים כאן ככל שיידרש, כשאנחנו מגיעים להישגים כמה שיותר טובים, כדי ש-7 באוקטובר לא יחזור וגם לא קרוב אליו".

לסיום, אחד החיילים בחטיבה דיבר על הקושי להיות זמן ארוך כל כך מחוץ לבית: "היינו ב-7 באוקטובר בעוטף עזה, ראינו את הדברים, זה נותן לנו תחושה של שליחות. יש פה עוד עבודה, זה לא נגמר עדיין". 

לוחם אחר בחטיבה סיכם: "אנחנו לא רואים פה שום סוף. עד שלא נגיע ליעדים שלנו ולמשימות ונשלים את הכול, אנחנו לא נזוז מפה. השליחות פה היא גדולה מאוד, אנחנו מרגישים את העורף חזק, נותן לנו את הגב בבית להמשיך, המשפחות, כולם תומכים. אנחנו פה כדי להשלים את המשימה, כמה זמן שיידרש".

תגיות:עזהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה