חדשות בארץ

חושש מעסקה: "יחיא סינוואר מפחד שאם יוגלה, הוא יחוסל בחו"ל"

לפי גורמים קטארים, הסיבה שבגללה בכירי ארגון הטרור חמאס לא נענים לאפשרות של הגליה מעזה היא חשש מנהיג חמאס ממותו

(צילום:Abed Rahim Khatib/flash90)(צילום:Abed Rahim Khatib/flash90)
אא

האם ישראל וחמאס בדרך לעסקה? אולי. האם בכירי חמאס יורשו לעזוב את עזה בבטחה למדינה אחרת? תלוי את מי שואלים. רעיון הגלית בכירי ארגון הטרור כחלק מעסקה אפשרית, עלה לא פעם מאז הטבח הנורא, בעיקר במהלך השבועות האחרונים. הוא נדון במהלך שיחות עם גורמים בקטאר, אך יורד ועולה על הפרק כל פעם מחדש.

על פי דיווח טרי, הנושא עלה במהלך שיחה בין ראש המוסד דוד ברנע, ראש ארגון ה-CIA וראש ממשלת קטאר - בפגישה שהתקיימה באירופה. בשבוע שעבר עלה הנושא על הפרק גם בפגישה בין ראש ממשלת קטאר לשר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן.

בקטאר טוענים כי בכירי חמאס נמנעים מלהיענות למהלך שכזה, זאת בטענה שיש להם חשש כבד כי הם יחוסלו במקומות שונים בעולם. החשש של יחיא סינוואר ואנשיו הוא שלאחר עזיבת עזה, יוכלו ישראל או ארה"ב לחסל אותם ביעד אחר.

כזכור, לפי שיחות שקיימו גורמים בכירים בצה"ל עם אתר וואלה, בימים האחרונים מתבצע מעבר לשלב רגיש מאוד בלחימה, בו גדל הסיכוי לאיתור חטופים. הדברים מגיעים על רקע התיעוד שפורסם על ידי דובר צה"ל בסוף השבוע, לפיו הצבא הגיע למנהרה בחאן יונס בה הוחזקו חטופים, בהם הילדה אמיליה שציוריה נתלו על הקירות.

"הסיכוי לאיתור חטופים גדל ככל שהכוחות מבצעים פעולות בשטח הרצועה בדגש על חאן יונס. השילוב בין מודיעין לעבודה יסודית בשטח מניב תוצאות. יש התקדמות, יש ממצאים נוספים כולל כלוב שהוחזקו בו חטופים ועדיין נמצא בבירור וניסיון מורכב מאוד לאתר גופות ביותר ממוקד אחד", אמרו. "לפי ההערכות כוחות צה"ל מתקרבים לסינוואר במרחב חאן יונס". אותם גורמים לא פסלו אפשרות שהוא יעבור למקום מסתור אחר בקרוב, ברגע שירגיש שצה"ל מספיק קרוב.

כזכור, אתמול דיווח דובר צה"ל כי 21 לוחמים נפלו כתוצאה מפגיעת רקטות RPG בטנק ובמבנה שקרס והוביל לקריסתו של מבנה נוסף על החיילים. זהו מספר ההרוגים הגדול ביותר שפורסם ביממה אחת מאז תחילת המלחמה. "אנשי המילואים היקרים שהתייצבו לדגל הקריבו את היקר להם מכל כדי שכולנו נוכל לחיות בביטחון", אמר אתמול דובר צה"ל.

תגיות:חדשות בארץחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה