חדשות בארץ

אמו של החטוף אבינתן אור: "הוא אדם חזק, ובעזרת השם הוא יחזיק מעמד שם"

דיצה אור שומרת על תקווה ומאמינה שבנה, שחוגג היום בשבי יום הולדת 31, יחזור אליה במהרה. רותי הורן, אימם של האחים איתן ויאיר, מקווה שהם ביחד: "הם תמיד אחד בשביל השני, הימים מאוד קשים"

אבינתן אור, חטוף בעזה (צילום: באדיבות המשפחה)אבינתן אור, חטוף בעזה (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

110 ימים בשבי החמאס, והמשפחות עוקבות בדאגה אחר הדיווחים, לפיהם אין התקדמות ממשית לקראת עסקה שעשויה להביא את החטופים הביתה.

היום (רביעי) חל יום ההולדת ה-31 של החטוף אבינתן אור. אימו דיצה מאמינה ומקווה שבקרוב הוא ישוב והמשפחה תחגוג לו יום הולדת בבית בשילה. דיצה שומרת על אמונה ועל התקווה, ומאמינה בכוחות הנפשיים של בנה לשרוד את השבי בעזה.

בריאיון ל-YNET אמרה האם: "אני יודעת שאבינתן שלי הוא אדם חזק ובעזרת השם הוא יחזיק מעמד שם. אבל מטריד אותי מאוד שאת כל הגברים הצעירים החטופים שמו במקום האחרון בכל העסקאות. משמעות הדבר הוא שהגברים שיישארו אחרונים עלולים לשלם את המחיר של השחרורים שלפניהם, כיוון שישראל מוותרת על כל מנופי הלחץ שלה, וספק רב אם תוכל לפעול לשחרורם".

האם שיחזרה את היום בו נחטף בנה לעזה וכיצד נודע לה על דבר החטיפה. לדבריה, בצאת השבת, לאחר ההבדלה, היא קיבלה מילדיה האחרים סרטון המתעד את הבן נלקח על ידי מחבלים מאזור רעים.

"לא רציתי לראות את הסרטון עד שנעשה הבדלה. למרות שהוא לא ארוך, לקח לי כמה ימים לראות את כולו, כמעט שבועיים. בכל פעם ראיתי כמה שניות. זה סרטון שקורע אותי מבפנים, וגם היום כשמקרינים אותו לפני הרצאות שאני עושה אני עם הגב אליו. אני בוחרת לא  לראות אותו שוב בכדי לא להוריד את רוחי. אני חיה בין קצוות, האחד של החושך הכי גדול שפגשתי בחיי עם דאגות וכאב, והשני הוא האור של האהבה שסובבת אותנו. הקצה הזה השני נותן לי לנשום ולהסתכל על העתיד באופטימיות. לדמיין את הרגע שהוא חוזר זה יותר מידי מרגש בשבילי, אבל אני כן רואה אותו חוזר, וחוזר בצורה חזקה וטובה. יש לו כוח פנימי עצום שבו איש לא יוכל לגעת, גם לא שוביו, ואני מברכת אותו שהוא יידע להתחבר למקום הזה וישאב ממנו כוחות עד שיחזור. אני מקווה שהוא יודע שאנחנו חזקים ושיש לנו המון תמיכה ואהבה סביבנו, שאנחנו הופכים את העולם בשבילו".

על חברי הקבינט המצומצם, שעדכנו את המשפחות על המאמצים הנעשים כדי להשיב את החטופים היא אמרה: "זה בראש סדר העדיפויות שלהם. כל אחד מהם הוא אדם עם לב ואני בוחרת להאמין שהם עושים את המיטב. זה כנראה לא רק בידיים שלהם וכל פתרון כרוך בהמון קשיים. זו בעיה סבוכה, ולבעיות סבוכות אין פתרונות מהירים. ברור שאני רוצה את אבינתן בבית, אבל אנחנו צריכים גם למלא את התפקיד שלנו כעורף ולפעול מתוך חוסן אישי ולאומי".

אמם של איתן ויאיר, שעדיין בשבי: "בטוחה שעוד מעט יחזרו"

האחים איתן ויאיר הורן, שנחטפו מביתו של יאיר בניר עוז, עדיין בשבי וגם בני משפחתם עוקבים אחר הדיווחים ומקווים שעסקה תצא לפועל בקרוב.

אמם רותי סיפרה לחדשות 12 על הימים הקשים: "אני בוכה, צועקת, כועסת – אבל מיד אני אומרת שצריכים להמשיך הלאה ולהיות חזקים, בשבילי, בשבילם ובשביל כולם. אני מקווה שהם ביחד כי הם תמיד אחד בשביל השני".

לדבריה, ביום המתקפה על היישוב נותק הקשר עם הבנים בשעה שבע וחצי בבוקר לאחר שהשניים כתבו לה שהם בממ"ד. בארבע אחר הצהריים הצבא הגיע לבית והבנים לא נמצאו במקום. האם הוסיפה כי לא ידעו כלום עליהם עד 25 בנובמבר, אז סיפרו לה שהם בחיים.

רותי סיפרה על הקושי שהיא חווה מאז נחטפו שני בניה לעזה: "אני מדברת אליהם בכל יום ובכל שעה, מתקרבת לתמונה שלהם. אני מצפה שיחזירו את כל החטופים לבתיהם. נכון שעבר המון זמן, אבל אני בטוחה שעוד מעט נוכל להיות כולנו יחד".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה