חדשות בארץ

תושבי דיר אל-בלח בהפגנה נגד החמאס: "כן לשחרור החטופים"

הפגנה חריגה בעוצמתה בעקבות הפעילות הרחבה של צה"ל, שכללה הסתערות על לב חאן יונס ועל יישובי מרכז הרצועה, לצד תקיפות כבדות מן האוויר

פעילות במרחב חאן יונס (צילום: דובר צה"ל)פעילות במרחב חאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

(וידאו: דובר צה"ל)

הפגנה חריגה היום (רביעי) של תושבי עזה בסמוך לבית החולים "חללי אל-אקצא" בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. תושבים מקומיים יצאו לרחובות, קראו קריאות נגד החמאס ונשאו שלטים כתובים בכתב יד על חלקם נרשם "נמאס לנו" ו"כן. שחררו את החטופים".

דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי שיתף תיעוד של ההפגנות בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) וכתב: "מנהיגי חמאס-דאע"ש, בראשות סינוואר, הקשיבו לזעקות עמכם, ילדיכם ונשותיכם שמביעים את זעמם על המצב שגרמתם לעזה. הם דורשים מכם להחזיר את החטופים הישראלים לבתיהם כדי שהמלחמה תיפסק והם יוכלו לשוב הביתה. האם הזעקות והדרישות הללו יגיעו למחבואם של מנהיגי חמאס?".

ההפגנה היא תוצאה של הפעילות הרחבה שמבצעים כוחות צה"ל במרחב דיר אל-בלח ובמחנות המרכז, כמו גם בעיר חאן יונס, אותה כיתרו אתמול הכוחות סופית. ההפגזות הכבדות, הרס המבנים והעובדה שצה"ל הורה לתושבים להתפנות דרומה והזהיר מתקיפות רחבות נוספות, גרמה לתושבים לצאת נגד החמאס.

דובר צה"ל עדכן היום כי כוחות חטיבת גבעתי פשטו על יעדי טרור מרכזיים בלב חאן יונס. לוחמי החטיבה חיסלו מחבלים בהיתקלויות, בירי טנקים, ובסיוע כוחות אש ואוויר. כמו כן, בהכוונה מודיעינית, הלוחמים פשטו על מוצבי חמאס במרחב. במהלך הסריקות אותר מלאי אמצעי לחימה הכולל עשרות כלי נשק, קלצ׳ניקובים, טילי RPG, מחסניות, רימונים, מדים ווסטים.

פעילות הכוחות לוותה בתקיפות אש מקדימות מהאוויר על תשתיות טרור במרחב, שהכינו את התנאים בשטח לכוחות הקרקעיים. באחת מהפעילויות, מכלול האש החטיבתי זיהה שלושה מחבלים חמושים יוצאים עם נשקים ממבנה ונעים לעבר כוחותינו. המכלול הכווין כלי טיס שירה לעברם, והמחבלים חוסלו.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה