חדשות בארץ

בכיר הצלב האדום בהשוואה מקוממת: "לא מקובל שישראל וחמאס לא נותנים לנו לבקר אסירים"

פבריציו קרבוני, מנהל מחלקת המזרח התיכון של הצלב האדום, התלונן והשווה את מעמדם של החטופים לזה של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל. ללא קשר לדבריו, בשב"ס נערכים להקשות על תנאי האסירים

הצלב האדום בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90הצלב האדום בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90
אא

הצלב האדום לא עשה מהומה עד היום (רביעי) כדי לבקר את החטופים הישראלים הנמצאים בידי ארגוני הטרור בעזה, אבל בכיריו ממשיכים לספק הצהרות מקוממות.

פבריציו קרבוני, מנהל מחלקת המזרח התיכון של הצלב האדום, השווה היום בין אסירי חמאס הכלואים בבתי כלא בישראל לבין החטופים, כאשר טען כי "ישראל וחמאס לא מאפשרים לארגונו לבקר עצורים".

לדבריו, "אנחנו לא חלק מכל דיאלוג בין שני הצדדים כדי להגיע להסכמה ולאפשר שחרור של בני ערובה ועצורים. מדובר במשא ומתן מדיני שבו אנחנו עוסקים בממדים ההומניטריים לאחר ההסכם, ודואגים ליישם את מה שסוכם, וזה מה שעשינו בעבר, ואנחנו מוכנים לעשות זאת בעתיד, אבל היום עד כמה שאני מודאג, לצערי אין לי מידע מאף אחד, ואנו מקווים שהצדדים יגיעו להסכמה בהקדם. אנחנו לא רק מבקרים בעצמנו אסירים, אלא גם מקילים על ביקורי משפחות. החל מתחילת המלחמה  הרשויות בישראל קיבלו החלטה להשעות את הביקורים הללו. עצוב גם שחמאס לא מאפשר לנו לבקר את החטופים שהוא מחזיק בשבי. בשני המקרים זה לגמרי לא מקובל".

שירות בתי הסוהר בדרך להרעת תנאי האסירים

ממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר הנכנס, ניצב קובי יעקובי, הודיע הבוקר לחברי סגל הפיקוד הבכיר בארגון על "מהפכה" שהוא מתכנן, כלשונו. בראשה, לדבריו, כיעד מספר אחד, יעמוד הטיפול באסירים הביטחוניים והרעה בתנאי כליאתם.

יעקובי כתב לסגל הפיקוד הבכיר כי עיקרי הנושאים האסטרטגיים שלו, על פי מדיניות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הם גם קידום הקמת אגף ייעודי ובהמשך מתקן ייעודי ל"ארכי-מחבלים" וראשי ארגוני פשיעה. מלבד זאת, הוא אמר כי בכוונתו להקים "גוף מטה ייעודי לטיפול מקצועי באסירים הביטחוניים, ליישום מדיניות רוחבי בכלל האגפים ובתי הסוהר", וגם לקדם את החסימה הסלולרית בבתי הכלא.

כזכור דרש השר לביטחון לאומי להקשות על תנאי האסירים הפלסטינים בבתי הכלא, שנהנו עד היום מתנאי כליאה משופרים, שכללו טלוויזיות, לימודים, טיפולים רפואיים יקרים ומרחב "מחייה" משופר.

תגיות:הצלב האדוםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה