חדשות בארץ

מנע שני פיגועים ברכבת הקלה בירושלים - נהרג באסון בעזה

רס"ל ניקולס ברגר הי"ד, בן 22 מירושלים, עבד כמאבטח של הרכבת הקלה בבירה. בשנה אחת זכה בשתי תעודות הוקרה על מניעת פיגועים והצלת חיים. היום הובא למנוחות

ניקולס ברגר הי"ד (צילום: דובר צה"ל)ניקולס ברגר הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

בבית העלמין הצבאי הר הרצל הובא היום (רביעי) למנוחות רס"ל במיל' ניקולס ברגר הי"ד, לוחם בגדוד 8208 שבחטיבה 261, שנפל באסון קריסת המבנה ברצועת עזה. ברגר, צעיר הנופלים בתקרית, עבד בשנה האחרונה כמאבטח ברכבת הקלה בירושלים ובמסגרת עבודתו מנע שני פיגועים וקיבל על כך תעודת הוקרה.

אחיו הבכור נתן ספד לו: "אחי הקטן, גאווה שלנו. תמיד פעלת מהלב, אינסטינקט של אהבה וחמלה הורגש מסביבך בכל רגע. היום הכאב כה גדול, אנחנו נפרדים לשלום, אבל לעולם לא נשכח את כל מה שהיית בשבילנו. לדבר עליך בעודך לא כאן, יש הרבה דברים שבאותו רגע לא עולים לראש, שנשכחים אולי, אבל אותך אני בחיים לא אשכח. לא אשכח את מה שהיית בשבילנו, העוגן של כולנו. קודם כל אני רוצה להגיד שתסלח לי שלא יכולתי לשנות את הגורל המר הזה. אתה התגלמות של הטוב באדם, צנוע, מכבד, בעל ערכים ועקרונות שאין שני להם. ניקולס, אח יקר שלי, המלאך השומר שלנו, היית כל כך טוב. תמיד תהיה בלב שלי ובלב של כולנו. נוח על משכבך בשלום אלוף שלי".

הדוד נתן ספד לו כשהוא עטוף בדגל גבעתי: "בשישי האחרון דיברנו על כמה אנחנו אוהבים ומחכים שתסיים את המילואים, ונוכל להגשים את החלומות שלנו כבר. אתמול נודע לי שסבתא שלי איבדה נכד ואמא איבדה בן, הראשון שנפל, וכל זה בהתנדבות, לא בחובה. נלחמת להגיע לשם ועשית את זה בגאווה".

בשם צה"ל, ספד לניקולס סגן אלוף גל חורב: "ניקולס, ישבתי אתמול עם אמא דיאנה. ישבנו אצלך בחדר, דגלי גבעתי הסגולים וסמל הגדוד בכל מקום, אי אפשר היה להחמיץ כמה היה חשוב לך השירות הצבאי. התגייסת לגבעתי לפני 5 שנים לגדוד שקד, התחלת מסדיר והצטרפת אלינו לא מזמן. תוך זמן קצר הפכת לקלע חוד מוביל, וגם שלשום היית בחוד המחלקה בדרך להשלמת המשימה. מפקדיך מספרים שהיית האור של המחלקה, שביצעת כל משימה בנחישות. ואז, כמו היום, לא חשבת פעמיים והצטרפת לשירות מילואים להילחם ולהגן על המולדת. למרות גילך הצעיר הקרנת מיומנויות של לוחם ותיק ומקצוענות, והיית חבר, ידעת מה ערכה של רעות. ידעת להבחין בטוב, בשילוב של ערכים מהבית ואהבה למדינה. שלשום נפלת במרכז הרצועה, בקרבת הגבול ליד מחנה אלמועזי, מקום ארור ממנו הגיחו המרצחים שרצחו וחטפו תושבים מקיבוץ כיסופים. יצאת יחד עם חבריך ליחידה למשימה כדי למנוע הישנות מקרים בהם יוכלו מחבלי חמאס להגיח מהמסתור ולפגוע בחפים מפשע. הגדוד סיים את המשימה שאותה התחלת".

תגיות:חלל צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה