חדשות בארץ

באמצעות שיטה פרימיטיבית: כך מצליח סינוואר לתקשר עם חמאס מהבונקר

לפי דיווח בסעודיה, מנהיג חמאס מצליח ליצור קשר דרך קווי תקשורת קרקעית: "הנהגת התנועה בחו"ל לא מקבלת שום החלטה ללא אישור ההנהגה ברצועה, בעיקר מיחיא סינוואר"

(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

דיווח שהתפרסם אתמול (שלישי) בעיתון סעודי חושף את הדרך של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, לתקשר עם ראשי חמאס. לפי הדיווח בעיתון א-שארק אל-אוסט, שיוצא לאור בלונדון, נחשפה מערכת תקשורת סודית דרכה מצליחות זרועות חמאס – צבאית, מדינית וגם זו שמעבר לים להחליף מסרים במשך 3 חודשים.

כדי להבטיח שמידע לא ידלוף החוצה, דרושה הצפנה למערכות התקשורת של חמאס. לכן, הנהגת חמאס משתמשת בשיטה ישנה ופרימיטיבית - באמצעות מסרים כתובים. בדיווח הסעודי נטען שישראל מודעת למערכת הזאת ובעבר ניסתה לפרוץ אליה מספר פעמים ואף לפגוע בה. לכן, חמאס השתמש בהמשך בתקשורת פנימית פרטית כדי ליצור קשר עם ראשי הג'יהאד האיסלאמי.

מקורות המקורבים להנהגת חמאס סיפרו לעיתון כי בתחילת המלחמה מנהיגי ארגון הטרור שוחחו בעיקר באמצעות תקשורת קווית שפותחה על ידי מהנדסי הזרוע הצבאית בשנת 2009, זאת באמצעות טכנולוגיה שהוברחה דרך המנהרות בגבול עם מצרים.

"הזרוע הצבאית התקינה מרכזיות תת-קרקעיות שמחוברות לקווים ישנים מאוד בנקודות מסוימות מעל פני הקרקע. הן נבדקו כל העת כדי למנוע חדירה, וכן בוצעה תחזוקה חודשית", הסבירו אותם גורמים. לדבריהם, לכל מנהיג בדרג המדיני והצבאי יש מספר שבאמצעותו מתנהלת תקשורת, אבל רק במקרי חירום.

עוד דווח לעיתון הסעודי, כי המו"מ שהביא לשחרור החטופים נוהל דרך "תקשורת פנימית בין מנהיגי חמאס והזרוע הצבאית, באמצעות קווי תקשורת קרקעית". עוד נכתב כי מה שסוכם הועבר להנהגה בחו"ל, בעיקר דרך רשת אינטרנט מוצפנת: "בכמה הזדמנויות נוצר קשר עם אנשים שאינם קשורים לחמאס, אלא שקרובים אליה והם העבירו את המסרים האלו להנהגה בדוחה ובביירות".

לאחר שהלחימה התחדשה וישראל תקפה יעדים של חמאס, והחלה להרחיב את יעדי התקיפה, חמאס איבד מנהרות רבות שמאפשרות תקשורת כזאת, כולל חלק מנקודות התקשורת מעל הקרקע.

"הדבר גרם להנהגת חמאס ברצועת עזה להשתמש בשיטות ישנות מאוד של תקשורת זה עם זה, כדי לנהל משא ומתן ועניינים אחרים עם המשך המלחמה", סיפר אותו גורם. "חמאס פנה לחלק מאנשיו או מקורבים אליו, כדי להעביר הודעות בכתב יד מאדם לאדם וממקום למקום, תוך הקפדה על אמצעי אבטחה קפדניים כדי למנוע מעקב".

עוד נטען, כי מהנדסי הזרוע הצבאית הצליחו להחזיר חלק מהמרכזיות לשימוש והפעילו נקודות תקשורת חדשות. "מנהיגי חמאס והזרוע הצבאית ברצועת עזה הם אלו שאומרים את המילה האחרונה בכל הסכם", אמרו אותם גורמים. "הנהגת התנועה בחו"ל לא מקבלת שום החלטה ללא אישור ההנהגה ברצועה, בעיקר מיחיא סינוואר".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:יחיא סינווארחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה