חדשות בארץ

ישראל מתמקדת ביצירת אזור החיץ ברצועה – האמריקנים מתנגדים

כוחות צה"ל ממשיכים בפעולות להריסת מבנים הקרובים לגדר הגבול ומהווים איום על יישובי העוטף, מתוך מטרה ליצור אזור "ביטחוני שטוח" שיתרום להגנה. ממשל ביידן הודיע כי הפעולה משדרת מסר של "כיבוש שטחים"

חלק מאזור החיץ החדש (צילום: דובר צה"ל)חלק מאזור החיץ החדש (צילום: דובר צה"ל)
אא

הוול סטריט ג'ורנל, היוצא לאור בארה"ב, דיווח היום (חמישי) כי ישראל, במסגרת פעולותיה ליצירת "אזור חיץ ביטחוני" לאורך גבול עזה, הרסה 1,072 מתוך 2,824 מבנים שהיו קילומטר אחד או פחות מהגבול.

הפעולה, על פי הדיווח, עוררה התנגדות בקרב גורמים בממשל ביידן והם העבירו מסר לישראל לפיו "תפיסת השטחים תגביר את חששות הפלסטינים שישראל מתכוונת לכבוש את המובלעת או חלק ממנה, ותקשה על שכנוע מדינות ערביות לסייע בבנייה מחדש של הרצועה ביום שאחרי".

אמש אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי "וושינגטון מתנגדת לכל 'שינוי קבוע' בטריטוריה העזתית". ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, חזר על ההתנגדות האמריקנית ליצירת אותו אזור חיץ, ואמר: "אנחנו לא רוצים לראות צמצום בטריטוריה העזתית בשום מקרה. לא נתמוך בכך". ב"ניו יורק טיימס" נכתב אמש כי המטרה הישראלית היא ליצור אזור חיץ ברוחב של כמעט קילומטר.

ישראל החלה בפעולות הריסת הבתים הנמצאים במרחק של עד קילומטר מהגבול, עם דגש על אלה הנמצאים במרחק של כמה מאות מטרים בודדים. מבתים אלו נהגו המחבלים לתצפת על היישובים בעוטף וחלק מהבתים שימשו לשיגור רקטות לשטח ישראל. ניקיון השטח, כפי שהגדירו זאת גורמים בצה"ל, ייאפשר בעתיד הגנה טובה יותר על היישובים הישראלים ויסייע לצה"ל ולמערכות הצבאיות לתצפת בצורה טובה יותר על הנעשה, זאת לצד הגברת האפשרות למנוע ירי רקטי. בישראל מאמינים כי יצירת אזור הביטחון החדש יאפשר החזרת התושבים ליישובים בעוטף.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה